29 Май 2025четвъртък18:19 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Вдигат обезщетенията, ако телефонът спре заради срив на мрежата

/ брой: 93

автор:Дума

visibility 2750

Обезщетенията, които получават абонатите при срив на мрежата на оператора, ще бъдат увеличени. Това ще стане с промяна в общите условия за работа с потребителите, става ясно от съобщение на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).
Регулаторът ще изпрати писмо до Комисията за защита на потребителите (КЗП) за среща, на която да се обсъдят въпросите, свързани с минималния размер на обезщетенията и компенсациите. В момента няма записано изискване какви точно да бъдат те и всеки оператор сам решава как да компенсира абонатите си.
На срещата с КЗП ще бъдат обсъдени и задълженията на телекомите да уведомяват потребителите и обществеността за инциденти и прекъсване на сигнала.
КРС ще изиска от мобилните предприятия и подобряване на сигурността на мрежите им, за да се избегнат сривове, каквито имаше на 24 април с “Виваком” и на 29 април с “А1 България”. От представените доклади на регулатора е станало ясно, че спирането на мобилните телефони и интернет при първия инцидент е заради човешка грешка при софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от доставчик на предприятието. При втория случай причината пак била човешка грешка в процеса на миграция към облачна платформа.
След анализ КРС е решила да бъдат изготвени указания за подобряване на сигурността на мрежите. Очаква се конкретните текстове да бъдат готови през тази седмица.
Регулаторът ще работи съвместно с мобилните оператори, за да няма увеличение на цените на услугите при въвеждането на еврото у нас. Щели да се предприемат спешни превантивни мерки до края на 2025 г. да се предотврати евентуален спекулативен ръст на цените. Комисията ще инициира срещи с различни държавни институции за избягване на смущения на пазара.

ЕС отчете напредък в зелената енергия

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 95

Рекордно високо доверие в евроинституциите

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 95

Кая Калас представи план за Черно море

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 95

Накратко

автор:Дума

visibility 260

/ брой: 95

Халюцинации

автор:Александър Симов

visibility 284

/ брой: 95

Референдум за оръжията

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 95

От донор на кадри до получател

автор:Аида Паникян

visibility 320

/ брой: 95

Наченки на работническа солидарност

автор:Ваня Григорова

visibility 283

/ брой: 95

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ