23 Декември 2025вторник13:49 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Служителите на БДЖ ще запазят работните си места и след края на 2026 г.

Локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., ще бъдат разделени пропорционално на всички пътнически жп оператори

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 11249

Всички работници и служители на БДЖ ще запазят работните си места и след възлагането на пътническите железопътни услуги в България и на частни оператори. Това е уверил вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на среща със синдикатите в дружеството. 
За да защити в пълна степен правата на работещите, транспортното министерство поставя изискване всички работници и служители да запазят работните си места и след влизане в сила на новите договори. Колективният трудов договор ще бъде запазен за целия срок, а трудовите правоотношения със заетите работници и служители няма да бъдат прекратени, а ще преминат към новите оператори на железопътната услуга. Това е казал Караджов, който е представил пред синдикалните организации условията и реда за възлагане на обществени договори на превозвачи в железопътния транспорт, съобщават от Министерството на транспорта. 
Планира се обособяването на два региона, в които да се състезават кандидатите за регионални оператори, и още един - за кандидати с доказан опит в сектора, съобщи Караджов. Продължителността на договорите се предлага да бъде 12 години, а локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., да бъдат ползвани пропорционално от операторите, в зависимост от обема на извършваната от тях услуга.
Министерството на транспорта предвижда създаването на ново дружество, което да поеме изцяло ремонтната дейност на БДЖ. То ще предоставя на всички оператори услугите по ремонт и поддръжка при равни условия. Караджов обясни, че целта на реформата е насърчаване на конкуренцията и навлизане на частни оператори в жп сектора.
Според него тази стъпка ще гарантира равен достъп до инфраструктурата за поддръжка - не само за държавния оператор, но и за частните компании, които се очаква да навлязат на пазара от края на 2026 г.
Подробности за структурата, собствеността и управлението на бъдещото ремонтно дружество все още не са обявени, но предстои отделна среща със синдикатите, на която ще се разгледат условията за преструктуриране и прехвърляне на персонала.

"Сивата икономика" у нас остава висока в сравнение с ЕС

автор:Дума

visibility 154

/ брой: 241

Над една трета от българите живеят в пренаселени жилища

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 241

Готови са новите такси за документите за земя

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 241

Ограничава се плащането на винетки до Нова година

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 241

Снимка на деня - 22.12.2025 г.

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 241

Раждането в Китай - безплатно от 2026 г.

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 241

Взрив в автомобил уби руски генерал

автор:Дума

visibility 159

/ брой: 241

Пекин въвежда мита на млечни продукти от ЕС

автор:Дума

visibility 163

/ брой: 241

Протуберансите на политическата 2025-а

автор:Юлия Кулинска

visibility 122

/ брой: 241

Участието в управлението не беше грешка

автор:Александър Симов

visibility 206

/ брой: 241

Подлост

автор:Александър Симов

visibility 5107

/ брой: 240

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ