29 Юли 2025вторник07:02 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 16563

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Почина Огнян Радев

автор:Дума

visibility 2166

БСП даде положителна оценка на министрите си

автор:Дума

visibility 2177

/ брой: 137

България в пламъци: Над 140 активни пожара, военни и ЕС помагат

автор:Дума

visibility 2204

/ брой: 137

760 дигитални клуба ще обучават възрастни

автор:Дума

visibility 2278

/ брой: 137

Туризмът е стратегически приоритет за правителството

автор:Дума

visibility 2421

/ брой: 137

До десет тегления от банкомат без такса

автор:Дума

visibility 2403

/ брой: 137

КЗК проверява „Лукойл“ за нелоялни практики

автор:Дума

visibility 2227

/ брой: 137

"Мудис" е умерен оптимист за България след еврото

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 137

Жега и градушки на Балканите

автор:Дума

visibility 2325

/ брой: 137

Да помним миналото, за да градим бъдещето

автор:Таня Глухчева

visibility 2317

/ брой: 137

Косово остава без действащ парламент

автор:Дума

visibility 2431

/ брой: 137

Накратко

автор:Дума

visibility 2282

/ брой: 137

Всенародна опасност

visibility 2247

/ брой: 137

Децата не са виновни

автор:Таня Глухчева

visibility 2447

/ брой: 137

Голямото предизвикателство е демографската криза

автор:Аида Паникян

visibility 2424

/ брой: 137

Пазители на миналото, активни участници в настоящето

visibility 2336

/ брой: 137

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ