Европейската комисията завежда иск срещу България и Португалия заради непълното въвеждане на правилата на Европейския съюз за командироването на шофьори в автомобилните превози. Според съобщението от Брюксел правилата на ЕС уреждат социалното законодателство, а забавянето на прилагането им е свързано със справедливото възнаграждение на труда. Крайният срок за въвеждане на законодателните промени беше 2 февруари 2022 г. България и Португалия остават единствените две държави членки, за които е установено нарушение. Комисията отчита усилията на двете страни, но ги определя като недостатъчни и предлага на съда да наложи глоби. Отбелязва се, че промененото законодателство цели защита на лоялната конкуренция чрез ограничаване на незаконния труд.
Последствията за бизнеса по т.нар. пакет Макрон бяха катастрофални. Седем държави: България, Литва, Румъния, Кипър, Унгария, Полша и Малта оспориха пред съда на ЕС разпореждането шофьорите на камиони да се връщат у дома на всеки три или четири седмици, както и забраната водачите да ползват редовната си седмична почивка в кабината на превозното средство. Със свое решение съдът на ЕС отмени изискването за връщането на камионите на всеки 8 седмици на мястото им на регистрация.
Освен това ЕК започва наказателни процедури срещу нашата страна и Хърватия, за да изпълнят задълженията си за докладване според правилата за вътрешния пазар на електроенергия. Срокът бе до 1 януари 2025 г., за да се създаде конкурентен, насочен към потребителите, гъвкав и недискриминационен пазар на ток. Всички държави в ЕС бяха длъжни да съобщят на ЕК мерките за надзор на ценообразуването на тока, включително оценка за напредъка при постигането на ефективна конкуренция между доставчиците и преход към пазарни цени. България и Хърватия все още не са представили доклади и ЕК им дава срок от два месеца, а след това може да продължи с наказателната процедура.