08 Октомври 2025сряда13:50 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17076

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Община Несебър одобрила строежите в "Елените"

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 187

Време е за справедлива промяна на данъчната система

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 187

Атанас Запрянов: Изгубихме месеци да разглобяваме Ф-16

автор:Дума

visibility 400

/ брой: 187

Годишните разходи при бързите кредити стигат до 200%

автор:Дума

visibility 344

/ брой: 187

Най-големият риск при въвеждането на еврото е от злоупотреби

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 187

Предлагат да се вдигне максималната помощ за малки фермери

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 187

НАП улеснява подаването на справки и декларации за ДДС

автор:Дума

visibility 359

/ брой: 187

Притискат Макрон да подаде оставка

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 187

Чешкият президент увещава Бабиш да подкрепя Киев

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 187

Гърция намалява помощите за мигранти

автор:Дума

visibility 356

/ брой: 187

И Германия е за забрана на телефоните в час

автор:Дума

visibility 363

/ брой: 187

Милионерски паранои

автор:Александър Симов

visibility 346

/ брой: 187

ЕС изгуби Чехия

автор:Таня Глухчева

visibility 355

/ брой: 187

Вредно е БНТ да стои с директор без мандат

visibility 384

/ брой: 187

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ