Близо 1600 са глобените водачи на тротинетки в Бургас
Само през лятото са станали 277 инцидента със седем загинали
/ брой: 193
1598 е броят на санкционираните водачи на електрически тротинетки от началото на тази година в област Бургас, съобщи началникът на сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР гл. инспектор Пламен Николов. През със същия период на миналата година гава са били 1064. Контролът е засилен и е ежедневен, санкциите са високи, но въпреки това инцидентите и произшествията продължават."
Той припомни, че по закон всички водачи на индивидуални електрически превозни средства трябва да носят обезопасителна каска. Във връзка със скорошния инцидент с тротинетка край Кошарица, при който пострада тежко 12-годишно момче, инспекторът заяви, че детето не е било с каска, докато управлява превозното средство, а главната причина да се стигне до катастрофата е неупражненият контрол от страна на родителите. Санкцията за това за тряп е 500 лв.
Детето е в кома, настанено е в областната болница в Бургас. "Следва бавно и постепенно, надяваме се, възстановяване, контрол и образни изследвания и скенери, които да покажат как вървят мозъчните контузии. Травмата е черепно-мозъчна, няма засегнати крайници и други части на тялото", каза зам.-директорът на лечебното заведение д-р Светослав Тодоров. Той напомни, че при управлението на подобни превозни средства е задължително носенето на предпазни средства.
Междувременно продължават акциите около училища и детски градини в Бургас с цел безопасност, а кампаниите на полицията в учебни заведения са насочени към предпазването на децата от извършване на нарушения, допълни гл. инсп. Пламен Николов.
Общият брой на инциденти с тротинетки се е увеличил тройно спрямо предишни периоди, сочат данни от пътната полиция. В цялата страна през 2024 г. са станали 323 катастрофи с електрически тротинетки, при които 5 души са загинали, а 192 са ранени. Само за летните месеци на тази година са регистрирани 277 инцидента със седем загинали.
През тази година бяха въведени нови изисквания
ДУМА припомня, че през 2025 г. парламентът прие изменения в Закона за движение по пътищата, които въвеждат задължителна застраховка „Гражданска отговорност“, регистрация, забрана за движение през нощта и задължително носене на каска. Движението трябва да се извършва по велосипедни алеи, а ако такива липсват — възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Максималната конструктивна скорост е ограничена на 25 км/ч. Минималната възраст за управление е 16 години, а за лица на възраст 14–16 години се допуска движение само по велосипедни алеи при определени условия.
Забранява се превозване на други лица, използване на мобилен телефон по време на движение, паркиране в зелени площи, тротоари, на входове на сгради, спирки и др.
Новите правила обаче създават правен парадокс: изискването за регистрация и застраховка е условие за легално движение, но няма ефективен механизъм за регистрация.