21 Декември 2025неделя01:23 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

"БСП-ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА":

Югозападът се нуждае от държавна инвестиция в инфраструктура

Транспортната свързаност не са просто пътища и железници, а и икономическо оцеляване, заяви Кирил Добрев

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 761

"Няма как да имаме икономика, ако нямаме логистична свързаност. Всички помним какво беше индустриалното развитие в Кюстендил, Перник, Радомир и как тези региони замират. Причината е една - липса на инфраструктура". Това заяви зам.-председателят на ПГ"БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" и председател на Комисията по транспорт на дискусия, организирана от Търговско-промишлената палата в партньорство с Клъстер "Зелен транспорт" в Кюстендил. Добрев е категоричен, че транспортната свързаност не са просто пътища и железници, а и икономическо оцеляване. "Инвестиции за над 4 млрд. лв. са вложени по Коридор №8. Съседите ни от РС Македония инвестират активно в Коридор №10 през Сърбия, като се опитват да заобиколят България", подчерта Добрев. Според него при определени условия и след задълбочен анализ може да се помисли автомагистрала „Рила“ да получи статут на обект с национално значение. "Тя отговаря на редица стратегически критерии, свързани с транспортната свързаност, регионалното развитие и икономическото си въздействие. Подобен статут би позволил по-гъвкаво финансиране, облекчени административни процедури и ускорено проектиране и строителство", коментира Добрев. "В момента, когато особено актуална е темата с пътната безопасност и ние в НС работим върху промените в Закона за движение по пътищата, не можем да не отбележим, че АМ „Рила“ ще замени рисковите участъци от второкласната пътна мрежа, ще намали тежките катастрофи и ще гарантира сигурност на движението", поясни той.
„С изграждането на АМ „Рила“ и модернизацията на жп инфраструктурата по Коридор №8 ще скъсим веригите на доставки и ще намалим цените на стоките и услугите. Това ще се отрази директно върху всяко българско домакинство“, заяви депутатът от левицата д-р Иван Ибришимов. Той подчерта, че като депутат от региона тези проекти са му личен приоритет. „Това не трябва да остане просто проект на хартия. Държавата е длъжна да положи реални основи за изпълнението му", категоричен е д-р Ибришимов.
"Последните години на политическа нестабилност доведоха до липса на реален напредък по стратегически инфраструктурни проекти. Не говорим само за магистрала или жп линия, а за жизнено важна транспортна свързаност, която ще върне икономическия потенциал на региони като Кюстендил, Перник и Самоков. Говорим за въздух за цели области, които сега буквално се задъхват", подчерта депутатът от ПГ"БСП-ОБЕДИНЕНА лЕВИЦА" Владимир Георгиев, който е и зам.-председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление. Най-накрая Министерството на регионалното развитие заработи с пълен капацитет, нещо, което не беше възможно по време на служебните кабинети, уточни той. Според Георгиев има нужда от ясно бюджетиране още от есента за следващата година. „Тези проекти не са важни само за Кюстендил, те са важни за България. С тях страната ще постигне реална икономическа свързаност със Западна Европа. За реализацията им може да се търсят устойчиви механизми, включително публично-частни партньорства", отбеляза Георгиев.

Искат оставката на Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 4941

/ брой: 239

Венецуела се обърна към ООН заради САЩ

автор:Дума

visibility 2414

/ брой: 239

Напрежение между Пекин и Вашингтон заради Тайван

автор:Дума

visibility 3002

/ брой: 239

10 000 фермери окупираха Брюксел

автор:Дума

visibility 2942

/ брой: 239

Нищо не остана

автор:Александър Симов

visibility 5912

/ брой: 239

За погубените детски мечти и надежди

visibility 4469

/ брой: 239

Камери навсякъде, камери и в тоалетните

автор:Николай Милчев

visibility 6243

/ брой: 239

За модерното стадо

visibility 2810

/ брой: 239

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ