Проф. Габровски предлага да се ограничи използването на ел. тротинетки
/ брой: 104
"Повечето травми с електрически тротинетки се случват при по-висока скорост, при управление по тъмно и след употреба на алкохол. Трябва да се ограничи използването им през тъмната част на денонощието, да се редуцира скоростта им, особено когато са в пешеходни зони. Трябва да има и голям контрол, тъй като това не е обикновено превозно средство", заяви вчера в тв интервю чл.-кор. проф. д-р Николай Габровски, председател на Фондация „Съвет за мозъчно здраве“ и председател на Българското дружество по неврохирургия.
"Тротинетките доскоро не бяха познати като превозни средства и травмите, които предизвикват, могат да бъдат различни. Това се дължи на малките колелета, голямата мощност и способността им да развиват бързо висока скорост", смята проф. Габровски. Според него фокусът трябва да е върху нов тип превенция и да се актуализират регулациите.
По думите на неврохирурга скутерите с по-малка мощност могат да бъдат управлявани от по-млади хора и за възрастта на управляващите трябва да се търси регулация, но над определена мощност.Травмите от падане с тротинетки вече са по-тежки, отколкото при катастрофи с коли, предупреждава медикът.
Проф. Габровски е категоричен, че ползата от каски е доказана при велосипедите и моторите, следователно те биха оказали голяма помощ и при тротинетките. При по-мощните каските трябва да бъдат задължителни, и то такива, които покриват цялото лице, посочи той.
"Да се забрани и строго да се контролира управлението след употреба на алкохол и упойващи вещества. Близо 200 души са пострадали миналата година, петима са загинали. Между 30 и 50% от нараняванията на главата са резултат от каране с висока скорост, по тъмно, без каска или след употреба на алкохол. Едва 20% са използвали предпазна екипировка", припомни проф. Габровски.