24 Юни 2025вторник00:45 ч.

След настояване на кметове от БСП: Тръгва промяна в транспортната схема на Пловдивска област

автор:Дума

visibility 17912

На инициатива на председателя на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и с участието на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се проведе ключова среща с кметовете на всички 18 общини от Пловдивска област. Домакин на срещата бе областният управител проф. Христина Янчева. Темата на разговор беше състоянието на обществения транспорт и острите проблеми, с които се сблъскват общините при организиране на междуселищните автобусни линии. В съответствие със сега действащото законодателство, превозвачите са задължени да използват автогари, което често е икономически неизгодно и води до оттегляне от пазара, липса на транспортни връзки и затруднен достъп на гражданите от малките населени места до градските центрове.

От няколко месеца кметовете на БСП от област Пловдив, както и народният представител Галин Дурев, ме подложиха на "другарски тормоз" по повод проблемите с областната транспортна схема. С тяхна помощ се запознах в детайли с проблема, а днешната среща е резултат от съвместните ни усилия. Това каза по време на срещата народният представител Кирил Добрев. Той благодари на вицепремиера Гроздан Караджов, че се отзовал на поканата му. "Убеден съм, че трайно решение може да бъде постигнато само когато всички заинтересовани страни – законодателна и изпълнителна власт, областната управа и местната власт – седнем на една маса и обсъдим конкретно какво може да бъде направено. Срещата днес е стъпка в тази посока“, допълни Добрев.

Министерство на транспорта и съобщенията, заедно с ИА „Автомобилна администрация“ ще предложат законодателни промени, които да решат проблема с обществения транспорт до различните населени места. Съгласно сега действащото законодателство превозвачите, изпълняващи превози по междуселищните автобусни линии, следва задължително да ползват автогари. Това не е рентабилно за превозвачите, което води до липсата на достатъчен брой автобусни линии, които да поемат нарастващия пътникопоток. От друга страна това създава проблеми за пътуващите от близките населени места, които трябва да използват градски транспорт в Пловдив. Трябва да се урегулира дейността на училищните автобуси, които към момента извършват превози на деца, а нямат лицензи за това.

„С приемането на второ четене на Закона за съобщителните мрежи, с който спасихме значителни средства по ПВУ, показахме, че когато има политическа воля и диалог, резултатите са възможни. Същото ще направим и за областните транспортни схеми“, заяви още Кирил Добрев.

САЩ удариха ядрени съоръжения на Иран

автор:Дума

visibility 106

/ брой: 112

Сменят софтуера на 460 хил. касови апарати

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 112

Пощите да обменят левове безплатно цяла година

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 112

Съдът обяви екостикерите за незаконни

автор:Дума

visibility 106

/ брой: 112

Хърватия дава рамо на Скопие за ЕС

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 112

Ръст на мигранти в Гърция и Турция

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 112

Москва и Киев съобщиха за военни успехи

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 112

Накратко

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 112

Бомбите отварят пропаст

visibility 94

/ брой: 112

Китайците наблягат на повече практика в училищата

автор:Таня Глухчева

visibility 108

/ брой: 112

НАП и веселата държава

автор:Юрий Борисов

visibility 98

/ брой: 112

Черната ирония на един народ

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 112

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ