14 Октомври 2025вторник18:22 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17246

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Общините искат 5 г. преход за новото изчисление на такса "Смет"

автор:Дума

visibility 1332

/ брой: 191

VI блок на АЕЦ "Козлодуй" пак спира за ремонт

автор:Дума

visibility 1323

/ брой: 191

Митниците готови за еврото

автор:Дума

visibility 1329

/ брой: 191

Шефът на БНБ настоя за промяна във фискалната политика

автор:Дума

visibility 4984

/ брой: 190

Франция има ново правителство

автор:Дума

visibility 1232

/ брой: 191

Илияна Йотова е в Пекин на световна лидерска среща

автор:Дума

visibility 1482

/ брой: 191

Албания временно забрани тротинетките

автор:Дума

visibility 1361

/ брой: 191

"Хамас" освободи 20-те живи израелски заложници

автор:Дума

visibility 1408

/ брой: 191

Какво се случи?

автор:Александър Симов

visibility 1286

/ брой: 191

Неудобната тема

автор:Мая Йовановска

visibility 1412

/ брой: 191

Икономика на работещите, не на милионерите

автор:Дума

visibility 1478

/ брой: 191

Сини понеделници

автор:Димитър Събев

visibility 1328

/ брой: 191

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ