Не стигат шофьори за 20% от тировете
/ брой: 190
Почти 20% от камионите остават паркирани. Причината - няма кой да ги управлява. В Европейския съюз недостигът на водачи на тежкотоварни автомобили е огромен, у нас не е по-различно, съобщава bTV.
Христо Христов изминава по 800 километра на ден вече над 20 години. Казва, че професията става все по-високо ценена заради липсата на кадри. „Тя е свързана с много рискове, като започнем с движението и тези допълнителни рискове от кражби по време на път. В последно време поради мигрантския поток в Европа се засилиха кражбите на гориво, на стока, което е допълнително усложняване за нервите на един шофьор", разказа Христов.
Липсата на кадри се отразява сериозно на бизнеса. Илиян Филипов управлява транспортна компания, но от няколко години не разширява автопарка си. „В България има страхотен дефицит на шофьори, а той вече не е само в България, той е в големите държави в Европа. Проблемът е, че младите хора не припознават професията и оттам нататък при липсата на желаещи за обучение, няма смисъл да го правим", разказа Илиян Филипов.
Към момента голяма част от нашите големи фирми търсят и вече започнаха да "внасят" водачи от трети държави като Индия, Катар, Непал.