09 Октомври 2025четвъртък21:13 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17099

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

4,09 евро ще струва еднодневната винетка

автор:Дума

visibility 929

/ брой: 188

Такситата в София пак искат по-високи тарифи

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 188

Финансовият министър: Българите не обедняват

автор:Дума

visibility 797

/ брой: 188

За първи път в историята: над 4005 долара за тройунция злато

автор:Дума

visibility 758

/ брой: 188

Владимир Путин: Украинската армия отстъпва по целия фронт

автор:Дума

visibility 851

/ брой: 188

"Форийн афеърс": Калас е повече полицай, отколкото дипломат

автор:Дума

visibility 765

/ брой: 188

Молдовски либерал критикува изборите в страната

автор:Дума

visibility 798

/ брой: 188

В Турция тестват за дрога артисти

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 188

Десница без мозък

автор:Александър Симов

visibility 763

/ брой: 188

Терзиев си прави евтин пиар

visibility 835

/ брой: 188

С мисъл за народа

автор:Таня Глухчева

visibility 811

/ брой: 188

Възможно ли е Европа отново да стане силна?

автор:Панко Анчев

visibility 755

/ брой: 188

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ