Брашното и триците
/ брой: 215
Участъкът от магистрала "Тракия" между Стара Загора и Чирпан ще се окаже трън в петата на управляващите. Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова официално призна, че правителството е безсилно пред един 40-километров пътен участък. 3,250 млн. лв. е дала държавата от началото за временни ремонти по това трасе, като те са нетрайни и не могат да подобрят качеството на настилката. Това става ясно от неин отговор на питане на депутата от БСП Георги Найденов. Оказва се, че повече от година държавата не е успяла да намери средства, за да финансира цялостен основен ремонт на магистралата заради бабуните по нея, които са "реална заплаха за живота на пътуващите". И тук възниква големият въпрос - защо сравнително нов магистрален участък е в такова катастрофално състояние?
Отговорът е елементарен. Това е резултат от сбърканата политика на правителството в този емблематичен за него сектор. Опитите Му да докаже, че може да строи евтино пътища у нас, всъщност излизат солено на българските граждани. Оставяме настрана вихрещата се корупция. В търговете фирмите строители се надцакват с безумно ниски оферти, а след това резултатът е некачествени пътища, които много скоро след откриването им отново трябва да се ремонтират. Така властта на практика доказва, че на брашното е евтина, а на триците - скъпа. Проблемът не е в изпълнителите на проектите, защото те са поставени пред дилемата да предлагат изключително ниски цени или да останат без поръчки. Още през далечната 2011 г. социалистите алармираха, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали, че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Тогава бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиято правота животът доказва днес.