17 Април 2024сряда02:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Будапеща въвежда електрическите автобуси

/ брой: 149

автор:Радко Ханджиев

visibility 2064

Отскоро гражданите и гостите на унгарската столица са приятно изненадани от новата транспортна придобивка. В центъра на Пеща например се качвате на номер 16А, автобусът преминава по знаковия Верижен мост, с лекота набира скорост по стръмните улици на Крепостта, за да се озове в западната част на Буда. Вътре не се чува шум на дизелов двигател, няма мирис на нафта; тихо, спретнато и прохладно е; климатикът работи безпроблемно, през зимните месеци сигурно ще излъчва топлина. Оказва се, че сте в автобуса на бъдещето - автомобилът с електрически двигател.
Електробуси китайско производство бяха експериментално въведени в продължение на няколко седмици през 2012 г. по линии в южните квартали на Буда. След цялостен анализ на експеримента и направените корекции Министерството на икономиката и ръководството на градския транспорт на унгарската столица решиха да се премине към постепенно въвеждане на електробусен транспорт по цялата градска мрежа. "Пилотният проект в Будапеща е само първата стъпка", подчерта министърът на националната икономика Михай Варга. "Въз основа на оценка на опита, придобит по време на пробната експлоатация, вече може да заявим, че електрическите автобуси ще се използват по-широко, вероятно в цялата страна".
Резултатът идва след години на проучване и анализиране. Правителството разработи проект, който да насърчи и регулира е-мобилността. Смята се, че по такъв начин ще се намали икономическата уязвимост на страната, рязко ще се подобри околната среда, ще се създаде конкурентно предимство пред класическия, вече считан за изживял времето си автомобилен транспорт. Електробуси вече подменят дизеловите в много градове на Калифорния, Китай, Индия, Виетнам, Филипините. Унгария се оказва първата страна в Европа, която разработи и утвърди на практика цялостна концепция за електромобилността.
В края на миналата година правителството отпуска еднократна субсидия в размер на 3,9 милиарда форинта (12,6 милиона евро) на Будапещенската транспортна компания (BKV) за закупуване на електрически автобуси и свързаните с тях инфраструктурни съоръжения. Смята се, че тези държавни средства ще бъдат възстановени чрез продажбата на въглеродни емисии съгласно протокола от Киото от 1997 г.
Новината е, че сегашните електробуси по градските линии вече са родно производство. Чаба Месарош, главен изпълнителен директор на "Evo pro" - компанията, която ги предлага на пазара - посочи, че 57% от частите са унгарско производство. Електробусът е с капацитет 68 пътника (22 седящи и 46 правостоящи); конструкцията му е от ултралеки композитни материали, което значително олекотява (5630 кг срещу 7200 кг на дизеловия модел); замърсяването на въздуха е нулево; общата му енергийна консумация е 0,91 квч/км срещу 3,85 квч/км на дизеловия модел.
Компанията "Еvo pro" е основана през 2001 г. в Будапеща. Благодарение на прилагането на иновационни технологии бързо стана една от водещите фирми на унгарския пазар. Засилва позициите си благодарение на изгодно сътрудничество и партньорство със "Сименс", "Майкрософт" и други световни лидери. В момента в компанията работят около 500 души, половината от които са високопрофесионални инженерни специалисти в областта на информатиката и автоматиката. Проектите и продукцията на "Еvo pro" намират прием в 30 страни по петте континента.

 

Билетът за влак поскъпва с 20% от 7 май

автор:Дума

visibility 300

/ брой: 72

Тецовете в Източномаришкия басейн минават на газ

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 72

Инфлацията леко се забавя, но храните поскъпват

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 72

Заплаха за поливния сезон в Пловдивско

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 72

Разногласия в Тел Авив за отговора срещу Иран

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 72

В Гърция забраниха паленето на огън

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 72

Кипър спира да дава убежище на сирийци

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 72

Накратко

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 72

Широко затворени очи

автор:Мая Йовановска

visibility 323

/ брой: 72

"Наивният" Иран

автор:Юри Михалков

visibility 323

/ брой: 72

Ще изпратим ли на изборите отново бандити във властта?

visibility 295

/ брой: 72

За нов икономически модел в ЕС, базиран на знанието

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 72

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ