07 Декември 2019събота11:55 ч.

Огромните опашки в КАТ са всекидневие

Частни фирми ще регистрират автомобили

Забраняват записването на коли с десен волан

/ брой: 139

автор:Дума

visibility 1087

Първоначалната регистрация на автомобили ще става не от КАТ, а от частни фирми в специализирани пунктове за идентификация и проверка на техническата изправност. Това предвижда проектът на Закон за пътните превозни средства, публикуван за обществено обсъждане.

Проектът е от трите, на които трябва да се раздроби сега действащият Закон за движение по пътищата. Първите два законопроекта - на нов Закон за движение по пътищата и на Закон за водачите на МПС, бяха пуснати за обсъждане още през януари. Третият проект се забави повече от половин година заради спорове между "Пътна полиция" и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" - някогашните КАТ и ДАИ, кой да прави първоначалните регистрации. Според експерти проектът задоволява и лобистки интереси на фирмите, които внасят автомобили и имат собствени бази за гаранционно обслужване. Те ще получат бизнес за милиони, като отварят и частни пунктове.

Базите на "Пътна полиция" в страната ще получат лицензи, каквито имат и частниците, за да преглеждат и регистрират служебните автомобили от своето и други ведомства и структури, свързани с националната сигурност, се казва в проекта. Държавната агенция "Технически операции (ДАТО), която се занимава със следене, подслушване на телефони и дебнене в интернет, ще си направи собствен пункт, защото никой не бива да знае с какви автомобили, микробуси или мотори работи.

Всяко превозно средство, влязло в България, ще получава паспорт от автомобилната администрация още преди да се е сдобило с български номера. За всички останали 3,6 млн. автомобила в страната инспекторите са длъжни да поддържат регистър с техническо досие за всяка кола. Когато получи документите от частния пункт, собственикът на току-що купената от вносител кола пак ще ходи в КАТ, за да си вземе номерата, но без самия автомобил. От проекта не става ясно къде ще се монтират табелите - дали в частния пункт, или отново в КАТ, но този въпрос се очаква да бъде уреден с наредба. Забранява се регистрацията на автомобили с десен волан, пише в проекта.

Според него всеки майстор с работилница, цех или автосервиз в страната трябва да се регистрира в ДАИ, откъдето ще получи удостоверение, даващо му правото да се занимава професионално с поправки и ремонти на превозни средства. Ако работи без подобен лиценз, той може да бъде наказан с глоба от 1000 до 5000 лв. Също 5000 лв. ще плаща, ако не допусне проверяващи в обекта, а 1000 лева ще му струва, ако не издаде фактура или касова бележка за свършената работа.

Автосервизите са длъжни да дават 6 месеца гаранция на клиента след всеки ремонт, да представят списъци с хората, които работят при тях, и квалификацията им, използваните машини, уреди и оборудване. Авторите на закона обясняват това като мерки срещу сервизите фантоми и сивия сектор.

Нов прокурор сменя главния

автор:Дума

visibility 91

110 години от рождението на Никола Вапцаров

автор:Дума

visibility 69

Поледица скова България

автор:Дума

visibility 77

Проверки по пътищата заради студентския празник

автор:Дума

visibility 71

Нов удар срещу Китай

автор:Дума

visibility 147

Бедност заплашва развития свят

автор:Дума

visibility 387

/ брой: 235

Национална стачка блокира Франция

автор:Дума

visibility 206

/ брой: 235

Алпите били база за руския шпионаж в Европа

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 235

Боко ТВ

автор:Велислава Дърева

visibility 832

/ брой: 235

В България се имитира борба срещу корупцията

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 235

Животът на един "шпионин"

visibility 373

/ брой: 235

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ