19 Април 2024петък17:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дано има поука

/ брой: 54

автор:Мая Йовановска

visibility 2144

Кризата заради разпостранението на коронавируса постави пред правителствата планини от предизвикателства. Така сега наричат проблемите. У нас конкретно се оказа, че някои позабравени, дори напълно зачеркнати изисквания и разпоредби, отново (най-неочаквано за властта) дойдоха на дневен ред. Като например необходимостта от спешно приемане на регулации, свързани със спекулата, която се вихри безогледно.

През последните дни на европейско ниво усилено се обсъжда, че товарният железопътен транспорт е единственият, който може да гарантира на държавите непрекъсваеми доставки на суровини за индустрията, на храни и лекарства и на други стоки от първа необходимост за гражданите по време на извънредните мерки за ограничаване на пандемията от COVID-19. Това е логично. Пък и жп транспротът навсякъде е част от националната сигурност. Има и предложение по този въпрос и вероятно предстои решение на Европейската комисия.

Какво обаче е положението у нас? Конкретно товарните железопътни превози са само около 6% от всичките. Къде са т.нар. ро-ла превози на БДЖ, при които камионът или ремаркето се качват на специален влак, който да ги транспортира по-нататък? В България има безпрецедентен недостиг на локомотиви и вагони. Проблем, наболял съществено през последните години. При едно европейско решение за увеличаване на товарите по железницата това означава, че ще се наложи от пътническите към товарните превози да се пренасочва подвижен състав. Така или иначе, в момента пътническите влакове се движат почти празни. Ще ни е необходима сериозна мобилизация. Но първо държавата трябва да определи приоритетите и да вземе необходими решения. И то много бързо. 

Вярно е, че тази криза завари всяка страна малко или повече неподготвена. Дано нашите управници успеят да се справят. Дано на властта й дойде акълът, за да извлече тя верните поуки. Те ще са ни необходими за в бъдеще.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 304

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 274

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 296

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ