25 Април 2024четвъртък14:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дране

/ брой: 42

автор:Мая Йовановска

visibility 2114

След като бяха вдигнати, макар и не навсякъде, общинските данъци на автомобилите, се задава ново дране. Ще въвеждат екокатегории за колите. И най-цапащите няма да имат право да се движат в градовете, когато въздухът е замърсен. Който си кара колата в такъв ден - глоба. Това властта обосновава с желанието да осигури по-чист въздух. Няма нищо лошо ние и децата ни да дишаме по-чист въздух, но това реално няма как да се случи, а и ще постави в доста тежко положение голяма част от гражданите и то най-бедните. Мнозина са принудени по различни причини да използват автомобилите си - най-често доста стари, за да стигнат до работните си места. Или където и да е другаде. Например спешно до болницата. Ами инвалидите?

Въпреки непрестанното биене в гърдите на столичната кметица Фандъкова, градският транспорт е неудобен, проблемен и скъп. Само с един зелен билет в дните на замърсяване няма как да се привлекат повече хора към него. Що не смъкнете цената? 

Държавата години наред не обръщаше внимание на факта, че България се превърна в контейнера за автомобилни отпадъци на Европа заради ниските ни покупателни възможности. И сега тя е "обзаведена" с най-стария автопарк и безброй автогробища. Средната възраст на колите е 20 г. Който не може да си купи нов автомобил, а това са повечето граждани, ще бъде допълнително наказан финансово. Сиреч, най-бедният ще плаща най-много. Да не говорим колко струва на държавата, т.е. на всички нас унищожаването на отпадъците от старите автомобили. За това не се говори.

Ще има ли ефект обаче? Държавата отново иска да демонстрира грижа за въздуха, но резултат няма да има. След като няма намерение преди това да се  погрижи по някакъв начин за най-бедните. И така хем ще събира пари от хората, хем въздухът ще остане мърсен, защото народът няма пари за нови коли. Дрането продължава.

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 240

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 296

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 250

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 259

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ