16 Април 2024вторник15:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Екокриза

/ брой: 186

автор:Деси Велева

visibility 295

Въздухът си отровихме, през зимата малки и големи градове не могат да дишат от мъгли и пушеци. Водата от чешмите тече или мътна, или с уран. Гори и поляни са превърнати в незаконни сметища. Досега само морето търпеше мръсните канали да се изливат директно в него, но дойде време и то да е на прага на истинска екологична катастрофа. Вече седмица някой се почесва по перчема и се чуди няма ли да се вдигне нивото на морето, та да се премести сам заседналият кораб, пълен с азотен тор. Може би за институциите е достатъчно, че плавателният съд е чужд и едно изчакване на собствениците му сами да вземат мерки е било разумен вариант в първия момент. Колата обаче е на път да се прекатури, даже наполовина вече се е обърнала, и лъсна грозната истина за безсилието, липсата на готовност и координираност на отговорните ведомства да се справят с надвиснал сериозен екопроблем. 

Картините с разливащ се в морето тор, развалени машини, продънени кофи, заседнали баржи можеха да предизвикат смях, ако не бяха толкова трагични. Те обаче са следствие от дългогодишна липса на поддръжка на техника и кадри, способни да се справят с една или друга ситуация. Поредицата от провалени опити за преодоляването на кризата през последнити дни изясни състоянието на цял сектор, който трябва да реагира адекватно и бързо при аварийни ситуации.

А кой и защо не е следвал начертаните действия и правила е въпрос, който трябва да се разнищи веднага след преодоляването на критичната ситуация и виновният да си носи последствията от действията или бездействията. Дано само жертва да не стане морето и неговите обитатели. Както и онези български туристи, които все още са му верни, не са се отказали да го навестяват през лятото и не са кривнали към прозрачните води на чуждите морета.

 

 

Билетът за влак поскъпва с 20% от 7 май

автор:Дума

visibility 261

/ брой: 72

Тецовете в Източномаришкия басейн минават на газ

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 72

Инфлацията леко се забавя, но храните поскъпват

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 72

Заплаха за поливния сезон в Пловдивско

автор:Дума

visibility 244

/ брой: 72

Разногласия в Тел Авив за отговора срещу Иран

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 72

В Гърция забраниха паленето на огън

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 72

Кипър спира да дава убежище на сирийци

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 72

Накратко

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 72

Широко затворени очи

автор:Мая Йовановска

visibility 248

/ брой: 72

"Наивният" Иран

автор:Юри Михалков

visibility 246

/ брой: 72

Ще изпратим ли на изборите отново бандити във властта?

visibility 247

/ брой: 72

За нов икономически модел в ЕС, базиран на знанието

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 72

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ