Хамилтън догони Верстапен
Съперниците са с равни точки преди последния старт в Абу Даби
/ брой: 235
Люис Хамилтън (Вбр) изравни Макс Верстапен (Нид) в борбата за световната титла във Формула 1. Кръг преди края на сезона седемкратният и настоящ шампион спечели дебютния старт за Гран при на Саудитска Арабия и събра 369,5 т., с колкото е и претендентът. Спорът за титлата между асовете на Мерцедес и Ред Бул ще бъде решен в последния старт за сезона в Абу Даби в неделя. Макс е първи, защото има 9 победи, а Люис е с 8 през сезона.
На уличното трасе в Джеда британецът сломи психически "лалето". Верстапен поведе колоната в 12-ата обиколка, когато всички масово започнаха да влизат в бокса, възползвайки се от колата за сигурност на пистата. Два тура по-късно състезанието бе спряно с червени флагове заради катастрофата на Мик Шумахер (Гер) и щетите, нанесени по оградата.
При тръгването на всички от бокса след червените флагове Верстапен остана начело, следван от Хамилтън и Естебан Окон (Фр). Малко по-късно състезанието отново бе спряно, след като Никита Мазепин (Рус) се заби в болида на Джордж Ръсел (Вбр), а Серхио Перес (Мекс) се завъртя и напусна след съприкосновение с Шарл Льоклер (Мон). При поредния рестарт Люис се срина до трето място, изоставайки зад Окон и Макс. Британецът обаче догони Верстапен и започна шоуто. В 38-ата обиколка двамата се удариха, след като Макс удържаше първата позиция неправомерно. Той трябваше да пусне пред себе си Хамилтън и видимо намали, но британецът го удари. Верстапен получи наказание от 5 сек. заради това, че е останал на състезателната линия, и всичко приключи. Той пусна Хамилтън да поведе, а шампионът не изпусна водачеството до края.
В последния тур Валтери Ботас (Фин, Мерцедес) също намери място на подиума, изпреварвайки със сантиметри Окон.
"Невероятно е каква бе радостта на отбора ни в бокса. Не съм виждал такова нещо, а съм в този тим от 10 години. Енергията и адреналинът са огромни, радвам се, че успях да спечеля. Състезавам се на различно ниво от 28 години, виждал съм и преди пилоти, които са извън лимитите и правилата. Трудно е, защото сега се състезавам срещу пилот, който работи по други правилници, а хората около състезанието сякаш не виждат това. Единственото ми желание бе просто да остана на пистата, след като се ударихме, за да мога да опитам да спечеля. Ясно е какво стана - той натисна рязко спирачките и едва не го връхлетях с цялата мощ на болида, което щеше да ни извади от състезанието и двамата. За него това е без значение, защото водеше с 8 т. За мен обаче не е", каза Люис.
"Феновете явно имат някакво чувство за това какво трябва да бъде състезанието. Имаше повече наказания, отколкото състезание. Но ние просто не бяхме достатъчно бързи", призна Верстапен.
Това е вторият подобен случай, в който първите двама в подреждането влизат във финалното състезание на сезона с равен брой точки. Първият датира от 1974 г., когато в подобна ситуация са Емерсон Фитипалди и Клей Регацони (Швейц). Тогава великият бразилец печели титлата. В Абу Даби интрига ще има и в борбата за първото място при конструкторите, където води Мерцедес с 587,5 т., с 28 т. пред Ред Бул.