21 Ноември 2019четвъртък03:19 ч.

Колела

Лада Веста SW Крос – руската симпатяга

/ брой: 117

автор:Дума

visibility 1089

Представете си картинка – дали мотоциклетист, огледал се в предложена за тест-драйв автомобил, може да е типичният клиент на Лада: блестящият му на слънцето от хром Harley-Davidson е купен с радост и струва към 30 000 евро. Едва ли обаче той би похарчил толкова пари за кола. В края на краищата, един автомобил е ежедневен продукт, който ви отвежда от А до Б, когато вали дъжд или сняг и си носите покупките от супермаркета, които не влизатт в кожените чанти на Харли.

"Колко струва?" - пита байкерът и посочва Лада Веста SW Крос. Ами 16 500 евро, е отговорът. Може да не е най-евтината цена, но има практична комбинация предложения в модерен SUV поглед. Lada се връща в Европа, и то със солидна кола, от която хората се интересуват благодарение на групата Renault. Французите са мажоритарен собственик на АвтоВАЗ, най-големия руски автомобилен производител, и вече са интегрирали Lada в своето портфолио.

Може да се спори дали има смисъл да се пуска на пазара втора бюджетна марка до Дачия, но тук има вече пробвано ноу-хау за предлагане на полезна кола на разумна цена, Vesta SW Cross е вече далеч от спартанските “кутии” на колела на Лада от съветските времена, техническата намеса от Renault е забележима във всеки ъгъл на автомобила. Дизайнът на купето е на светлинни години напред в сравнение с този на старите квадратни лади. Дори в интериора и най-предубеденото око не намира за какво да се оплаква, двамата отзад се настаняват перфектно, но може да се возят и трима. Добре използваемият багажник предлага под подовото покритие още допълнително място за съхранение с големи, практични кутии, изработени от здрав материал.

В кабината аналоговите инструменти са лесни за четене, в централната конзола има сензорен екран с обичайното цифрово съдържание. При задействане на задна предавка с леко закъснение се появява изображението на задната камера. Жалко е че все още Apple CarPlay или Android Auto не се предлагат, но все пак става дума за бюджетни коли, чиито купувачи им биха искали да спестят инвестицията за бордова навигационна или комуникационна технология. Заводската навигационната система на Vesta SW Cross, не може засега да се конкурира със съвременните приложения, даващи например актуална информация за трафика.

Веста е автомобил за истински шофьори, които нямат нужда от претрупаните помощните системи. Ти сам я караш и това работи много добре. Дори по-дълги разстояния са лесни за преминаване - при скорост от 130 на магистрала четирицилиндровият мотор се държи честно, потреблението на практика е 7,8 литра на 100 километра също добро. От една Лада се очаква, че понякога трябва да се справя добре с неравен черен път и точно това прави Лада Веста SW Крос. 

Лесно може да се каже, че Vesta SW Cross отговаря на изискването за осигуряване на безпроблемна възможност за ежедневна индивидуална мобилност. И да се върнем в началото – как ще ви погледнат хората на пътя с този автомобил? Отговорът – с интерес и любопитство, а пък ездачът на Харли е далеч от това, което се харесва на “ездача” на Лада. Руската марка вече има изненадващо положителен образ, който вероятно се дължи на старомодния SUV Niva, превърнал се в истинска легенда и все още предлаган на пазара под името Lada 4x4. Тази смес от традиция и модерност, без съмнение, създава очарованието на тази странна и все още екзотична марка.

Спецификации Lada Vesta SW Cross:

Петврато, 5-местно комби, дължина / ширина без външно огледало / височина / междуосие в милиметри: 4424 /1785/1537/2635 мм, собствено тегло: 1330 кг, полезно натоварване 475 кг, вместимост на резервоара: 55 л, цена (в Германия) от 16 590 евро. Задвижване - 4-цилиндров бензинов двигател, работен обем 1596 куб.см., мощност: 75 кВт/102 к.с. при 5800/ мин., Макс. въртящ момент 145 Nm при 4200 оборота в минута, 5-степенна механична трансмисия (автоматичната е опция), 0 - 100 км/ч - 12.6 секунди, максимална скорост 180 км/ч, предно задвижване, стандартен разход на гориво: 7.1 л на 100 км, емисии на CO2 - 162 г/км, клас на емисии Euro 6d temp.

Renault Arkana е с умерени цени в Русия

Създаденият от Renault специално за Русия модел Arkana е вече на пазара в голямата северна страна. Вариантът с предно задвижване, атмосферен мотор 1.6л (114 к.с., 156 Нм) и петстепенна механична кутия е оценен там на 999 000 рубли (27 139 лева). Версията с вариатор тръгва от 1 049 990 (28 524 лв.), с пълното задвижване от 1 169 990 (31 784 лв). Кросовърът с турбомотор 1.3 л (150 к.с., 250 Нм) и безстепенна кутия X-Tronic тръгва от 1 229 990 (33 414 лв.) с предно задвижване, а с пълно от 1 419 990 рубли (38 575 лв). Приемането на поръчки за колата вече е отворено, а продажбите ще стартират в средата на следващия месец. 

Кожената тапицерия е предвидена само за топ варианта Edition One - от 1 419 990 р., за останалите версии се предлага платнена или комбинирана – тъкан - кожа. Медиацентърът Easy Link с осеминчов дисплей също се предлага стандартно само в най-скъпия вариант, но може да бъде взет в пакета опции  Techno за 29 900 рубли (812 лв.). Базовият вариант се различава лесно по черните корпуси на страничните огледала, липсата на хромирани лайсни в долната част на вратите, защитните добавки на броните и по 17-цоловите стоманени джанти.  Комплектацията Life включва четири предпазни въздушни възглавници, ESP, светодиодна оптика, климатик, аудиосистема с четири говорителя. Воланът се настройва по височина и надлъжно, външните огледала са с електропакет и подгряване. В следващото ниво Drive  - цена от 1 089 990 рубли (29610 лв.), има подгряване на предните седалки, задни сензори за паркиране, круз контрол с  ограничител на скоростта, датчици за светлина и дъжд, ключ-карта, дистанционно пускане на двигателя Renault Start, органайзер в долната част на  багажника. За боя металик се доплаща 15 990 рубли (434 л), а след това се избира от седем варианта – бяло, черно, сребристо, тъмно сиво, червено, кафяво и кафяво-зелено. 

От Renault обявиха и някои данни за колата, от които се вижда, че най-бързият вариант е с предното предаване, турбо и вариатор. От място до 100 тази версия се ускорява за 10,2 секунди, а при пълното задвижване времето е 10,5 секунди. Максималната скорост е 191 км/ч. Най-бавен е вариантът автоматик – 15,2 секунди 0-100 км/ч, тук е и най-ниската максимална скорост - 172 км/ч, но и най-икономичното управление в смесен режим на движение - 6,9 л/100 км. Най-много харчи пълноприводната Arkana 1.6 л - 7,7 литра на 100 км път, при останалите варианти този показател е в рамките на 7,1–7,2 л. 

Социални работници излизат на стачка

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 224

БСП настоява за безплатни лекарства на децата

автор:Юлия Кулинска

visibility 89

/ брой: 224

Предлагат работодателят да плаща до 15 дни болнични на година

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 224

БСП иска изслушване на министри заради водната криза

автор:Юлия Кулинска

visibility 78

/ брой: 224

Предизборен дуел на Джонсън и Корбин

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 224

Путин е недоволен от ръста на доходите

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 224

Признаването на Косово струвало... $2 милиона

автор:Дума

visibility 103

/ брой: 224

Над 120 журналисти в турските затвори

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 224

Въздаяние за предателството винаги идва

автор:Христо Георгиев

visibility 179

/ брой: 224

Тунелът

автор:Йонко Бонов

visibility 114

/ брой: 224

Фактите vs. Властта

visibility 107

/ брой: 224

Йордан МЛАДЕНОВ: Ще управлявам прозрачно, с ясни правила

автор:Юлия Кулинска

visibility 80

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ