26 Април 2024петък02:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Лобизъм

/ брой: 3

автор:Мая Йовановска

visibility 1943

От думите на шефа на КФН Бойко Атанасов разбираме, че прословутата система бонус-малус, чрез която по нов начин ще се изчислява премията по задължителната застраховка "Гражданска отговорност", може да влезе в сила само за леките коли. А въвеждането й за камионите и автобусите щяло да се отложи, докато се оправели разногласията с превозвачите. 

Един вариант, изготвен от регулаторната комисия, вече беше отхвърлен през 2018-а. И сега предложеният е подложен на критики. Очевидно е, че администрацията у нас не е в състояние да свърши работата, за която й се плаща, и обикновено успява само да създаде хаос. На същия хал е и въвеждането на тол системата за таксуване на преминаването по пътищата на тежките автомобили. Какво обаче е другото общо между тези две големи каши? Нарича се лобизъм.

При тол системата става въпрос за лобизъм в полза на тежкотоварния автотранспорт. Защото всички ние с леките автомобили ще плащаме данък под формата на винетки, докато тежките автомобили ще плащат за само 6 хил. км от пътищата. Това е по-малко от една трета от мрежата. А кой руши повече пътищата - лекият автомобил или тежкият камион?

Бонус-малус пък е откровен лобизъм в полза на застрахователите. Независимо от всичко, което говорят пишман експертите, на всички е ясно, че от една страна, за нарушение ще си плащаме хем на държавата, хем и застраховката ще става по-скъпа. По принцип застрахователите изплащат обезщетение при причинена щета. С готвената бонус-малус обаче и нарушител, който не е причинил щета, също ще плаща по-скъпа застраховка. Иначе бонуси-те в новата система са несъизмеримо по-малки от малуси-те. И така тя се оказва инструмент за увеличаване на застраховката, но не и за стимулиране на изрядните шофьори. А парите за застраховаката е ясно къде отиват, нали?

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ