28 Март 2024четвъртък19:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Майор Валентин Терзиев звучал уверено и спокойно в последните секунди

автор:Дума

visibility 1302

"Пилот с ювелирна техника на пилотиране беше загиналият по време на учение майор Валентин Терзиев." Това каза пред bTV бригаден генерал Николай Русев, който е командир на авиобаза "Граф Игнатиево".

Той бе категоричен – МиГ-29 са изправни самолети: „Дори капачката на винтила на гумата на самолета ако липсва, самолетът не излита – той трябва да е в пълна изправност, за да може да полети. Той се проверява постоянно. Процесът на поддръжка на самолета не е целеви еднократен, той се проверява и поддържа постоянно. Всички части са нови и пристигат от Русия, те имат гаранция и ресурс. Всичко е спекулация. Всяко говорене, че са остарели - също, защото те се поддържат в перфектно състояние. Има ги и всички системи, за да се спаси пилотът“, обясни ген. Русев.

Той сподели, че до последно са чакали Терзиев да се върне, а преди да изгубят връзка пилотът е бил уверен, звучал спокоен и всичко е вървяло по план.

„Полетът вървеше нормално, гласът на Вальо беше уверен, сигурен. Докладва че излиза от атака. Гласът му беше сигурен и уверен. Ситуацията се е развила след това и е била много скоротечна”, разказа ген. Русев.

„Останахме до сутринта, чакахме го с надеждата, че има отказ на радиовръзката. Когато горивото свърши, се надявахме, че се е катапултирал. След това отидох в дома му. Когато видях семейството му, разбрах откъде идва тази добрина у Вальо. Не видях укор, не видях обвинения у тях. Не ме попитаха защо. Трябваше да го опазя и да го върна, а те ми казаха: „Благодаря”. Съпругата му се изправи и ми каза: „Аз зная, с него сме си говорили за риска и аз зная. Ще се оправим”, каза още той.

 Русев обясни, че след всеки опит за спекулация с теми, свързани с авиацията, ще се действа законосъобразно. Той добави, че докато има авиация и самолети, управлявани от хора, няма как да се избегнат подобни инциденти. „Всеки опит да се спекулира с теми, свързани с бойната ни авиация, опити да се въвличат пилотите ни, инженерно-техническият състав в интриги и в политически реваншизъм, ще срещнат категоричен законосъобразен отпор. Нашата толерантност е изчерпана към тези хора. Летим и ще носим нощното дежурство, но повече компромиси няма да правим и ще говорим. Българският пилот повече няма да търпи унижението от група хора, които периодично излизат и говорят от наше име и заблуждават обществото. Те се опитват да формират общественото мнение. Ние ще продължим да служим на родината си, а не на чужди каузи. Малка група периодично обикаля медиите и говори за неща, които са некомпетентни и целят да спрат от експлоатация МиГ-29 и да докажат, че са негодни самолети. Искат да докажат, че пилотите, летели на руска техника, трябва да са освободени едва ли не от служба, тъй като са идеологически нечисти. Това нещо приключи“, каза ген. Русев. Той коментира и че летателните часове на пилотите наистина са малко, като майор Терзиев от началото на годината е имал 12 ч. и 50 минути нальот, както и всички в авиобазата.

Веднъж в годината се изпълняват пускови полети над море, няма как да има повече, каза още Русев. Трябва да има последователни решения и действия в тази посока, добави той.

Той не пожела да развива хипотези за причините за случилото се, но коментира, че е важно да се намери “черната кутия“ навреме. В солена среда в морето тя може да оцелее 10 дни, добави Русев. Търсенето продължава. Екипи на военноморските сили пети ден обследват периметъра, но засега без успех. С помощта на експерти от ВВС се прецизира районът, който се проучва.

В издирвателните дейности отново участват екипажите на минен ловец „Цибър“ и патрулен катер от състава на Флотилия бойни и спомагателни кораби, съвместно с кораба „Номад“ от Института по океанология към БАН, както и катер на частна фирма със специализирана техника.

Участниците в операцията извършват обследване на морското дъно в различни райони от предварително определения периметър от 20 квадратни мили. Дълбочината, на която работят, е близо 70 м. Координатите на районите за претърсване са прецизирани с помощта на експерти от Военновъздушните сили.

 Въпреки лошите метеорологични условия вчера минен ловец „Цибър“ остана в района на операцията и продължи с издирвателните действия. Дейностите за откриването на „черната кутия“ на изтребителя не са прекъсвани вече пети ден.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ