20 Април 2024събота00:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На парче, но с хъс

/ брой: 112

автор:Велиана Христова

visibility 832

Мислиха в МОН, мислиха и измислиха поредна поправка в училищния закон - пак на парче, но пък "модерно". Щели да разрешат на училищата, които са напреднали с интернета, от V клас нагоре да провеждат онлайн до 20% от часовете в учебния план. За други това не било препоръчително - намек за школата с повече цигански деца?

Пандемията докара принудително обучението от разстояние, има и случаи, когато то е ефективен изход - ако например дете след операция или някаква фрактура трябва дълго да стои вкъщи. Но да се въвежда такава възможност в базовото средно образоване "за всички, които я пожелаха", е поредна административна изцепка в и без това достатъчно обърканото вече обучение на българчетата. Финландия наскоро се отказа от "иновативните практики" с онлайн обучение, понеже то създава специалисти, но не създава човеци. Добре, да оставим настрана подобни "морални" мотиви. Но дали в министерството се сещат, че според всички европейски доклади България е страната в ЕС с най-голямото неравенство в условията за обучение на бедни и богати деца, на ученици от големи и малки селища и пр. Ако едни училища работят дистанционно, други - не, това само ще увеличи същото неравенство. 

Когато бяха въведени часовете "он лайн", в МОН признаха, че 10% от децата не могат да участват в него - т.е. около 70 000. Половината нямали компютри, останалите били роми. Дарени били 550 таблета. За 70 000 деца?! А ако в семейството има две деца и един компютър? А ако родителите трябва да стоят вкъщи, за да помагат на петокласника? И ако всяко "напредничаво" училище си измисли свое разпределение на тия "до 20%" часове? Разнобоят и неравенството в обучението ще съсипят и малкото останало от националната ни образователна система. Проблемът не е дори само технически, той става проблем на системата.       

МОН обещава през 2027 г. единна електронна  система за училищата. Ами поне да изчака дотогава, преди да въвежда топтан измислени "иновации".

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ