28 Март 2024четвъртък16:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На сляпо

/ брой: 102

автор:Мая Йовановска

visibility 1570

"Тол-ът е печатница за пари", "Тол системата я вкарвайте, да се почва, тези тирове, дето вървят - да плащат". Това са думи на Бойко Борисов отпреди година. Обещанието бе, че приходите от нея ще са 1 млрд. лв. Все още ли се учудвате, че неговите думи се оказват въздух под налягане?

След безброй отсрочки дългоочакваната система влезе в сила на 1 март. Това стана след неколкократно прекрояване на нейния обхват, преоценка на очакваните приходи и отстъпки към превозвачите. Вярно е, че кризата намали драстично превозите и това неминуемо се отразява върху очакваните постъпления, но и преди това бе напълно ясно, че сметките са криви. Сега властта рязко осъзна, макар експерти да предупреждаваха, че приходите са ниски.

Ако са забравили, да им припомним, че основната идея на тази система бе този, който най-много поврежда пътищата, да плаща повече. Но тя бе забравена и се изроди дотам, че в момента хората с леките коли плащат чрез винетките за 20 хил. км пътища, а тежките камиони - за около 3 хил. км (само за автомагистрали и първокласни пътища). Дали това е справедливо и смислено и дали властта изпълни заявката си? Още повече, че от АПИ пък заявиха, че компенсация за купени, но неизпозвани заради кризата, винетки няма да има.

Регионалната министърка Петя Аврамова, видите ли, току-що разбрала, че тежкотоварните превози вървят и по второкласни, и по третокласни пътища! Сиреч, не плащат нищо и така съвсем очаквано приходи няма. И щяла да предложи да се разшири обхватът на системата. Не казва обаче с колко километра, от кога и кои ще са новите пътни участъци например. И дали пак ще е за сметка на колите на хората. Властта отново ще стреля на сляпо. Без план, без оценка, без разчети. Нали се сещата какъв ще бъде резултатът за пореден път? Защото, когато не знаеш къде отиваш, винаги стигаш другаде. А ако все още не сте разбрали - тази цена на прословутата тол система я плащаме всички ние.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 194

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 218

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ