20 Април 2024събота06:21 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Витанов: Европейските и българските граждани ще знаят къде отиват парите от пътни такси, които плащат

Преговарящите от Съвета и Европейския парламент с политическо споразумение по директивата Евровинетка

автор:Дума

visibility 449

Преговарящите от Съвета и Европейския парламент постигнаха политическо споразумение относно ревизираните правила за таксуване на пътищата (директива Евровинетка) за справяне с емисиите на парникови газове и други въздействия върху околната среда, задръстванията и финансирането на пътната инфраструктура. Единственият български представител в преговорите беше Петър Витанов, лидер на групата на българските социалисти в Европейския парламент.

Един от най-важните елементи на постигнатото споразумение е задължението за всяка държава-членка да публикува информация, която трябва да бъде предоставена и на Европейската комисия,  не само за размера на приходите от събираните пътни такси, но и за тяхното използване и как то е позволило да изпълни целите за намаляване на замърсяването на въздуха и шумовото замърсяване от автомобилния транспорт.

Стимулирането на споделената и устойчива мобилност, изграждането на инфраструктура с алтернативни горива в съответствие, подобряването на пътната безопасност и безопасната инфраструктура са другите важни цели, които са заложени в споразумението. То ще даде възможност на европейските и българските граждани по прозрачен начин да се информират за използването на събирането на пътни такси.

„Щастлив съм, че късно тази нощ, заедно с Португалското председателство на Съвета и Европейската комисия успяхме да постигнем споразумение по отношение на Директива за заплащането на такси от тежкотоварни автомобили за използване на определени инфраструктури (позната като Евровинетка), по която работих като докладчик в Комисията по околна среда, обществено здраве и безопасност на храните. Така постигнатият компромис ще даде ясен сигнал и правна сигурност на производителите на превозни средства и превозвачите в рамките на следващото десетилетие“, заяви Петър Витанов.

Според Витанов приемането на тази директива е правилна стъпка в процеса на декарбонизация на транспорта и постигането на целите на Зелената сделка.

„С постигнатото споразумение поставяме началото на осемгодишен период на поетапно премахване на винетните такси за тежкотоварни превозни средства в рамките на основаната Трансевропейска транспортна мрежа и замяната им с тол такси. Същевременно винетната система се запазва по отношение на леките и лекотоварните превозни средства“, коментира още Витанов.

Предвижда се размера на винетните такси да бъде фиксиран процент от размера на годишната винетка, съответно не повече от 9 % за еднодневна винетка, 11 % за седмична винетка, 12 % за 10 дневна винетка, 19 % за месечната винетка и 30 % за двумесечната винетка. Това процентно съотношение би следвало да гарантира по-справедлива цена на потребителите спрямо времето, през което използват съответната пътна инфраструктура.

Гарантира се и целенасочено разходване на таксите за задръствания, когато те са въведени. Те ще следва да използват за справяне с конкретни проблеми със задръстванията или за развитие на устойчив транспорт и мобилност като цяло. 

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП: https://www.socialistsanddemocrats.eu/

 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ