24 Април 2024сряда16:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петър Витанов: Пакет „Мобилност“ трябва да бъде преразгледан след последния доклад на ЕК

автор:Дума

visibility 1148

Връщането на камионите ще повиши емисиите, ще оскъпи превоза и ще измести източноевропейските фирми в други региони, сочи проучването

„В рамките на целия преговорен процес, като български представители в Европейския парламент, настоявахме да бъде изготвена оценка на въздействието на разпоредбите за задължителното връщане на превозното средство. За съжаление мнозинството в Европейския парламент не допусна този анализ да бъде изготвен преди приемането на Пакет „Мобилност“, тъй като още тогава беше ясно, че подобни правила ще увеличат допълнително въглеродните емисии в транспорта“, убеден е евродепутатът Петър Витанов – ръководител на българските социалисти в ЕП и член на Комисията по транспорт и туризъм (TRAN).

Според проучването на Европейската комисия задължителното връщане на превозното средство на всеки 8 седмици може да доведе до 2,9 милиона тона допълнителни въглеродни емисии през 2023 г., което представлява увеличение от 4,6% на емисиите генерирани от международния товарен транспорт.

„Извън негативния ефект за околната среда, анализът разглежда и влиянието на разпоредбите върху вътрешния пазар - дебата, за който всички български представители настоявахме, и който беше отхвърлен от мнозинството в ЕП. Анализът сочи, че в резултат на мярката се очаква ръст на тарифите за превоз на товари, което неминуемо ще се отрази на цените на стоките и услугите за крайните потребители”, казва още Витанов.

Проучването отчита и въздействието върху заетостта, а именно очакването за преструктуриране на пазара, т.е. преместването на транспортните фирми в различна държава-членка на установяване в резултат на мярката. Според анализа 29% от настоящите шофьори на камиони, установени в страните от Източна Европа, вероятно ще бъдат изместени в други региони на ЕС. „Именно от този анализ прозира и реалната цел на държавите от т.нар. „Пътен алианс“, които осигуриха мнозинството за приемането на Пакет „Мобилност“. Спорните текстове за връщането на камионите и шофьорите са дискриминационни и непропорционални и ще направят източноевропейските държави неконкурентноспособни на единния пазар“, категоричен е евродепутатът.

Според него проучването следва да намери своето отражение в Стратегията за устойчива и интелигентна мобилност. „Европейската комисия трябва да направи ново предложение, с което да отмени спорните разпоредби. В периода на възстановяване на икономиката след пандемията транспортните фирми имат нужда от подобрени възможности за търговия и равен достъп до общия пазар. Същевременно Европа си поставя амбициозната цел за неутрална по отношение на климата икономика към 2050 г. и подобни разпоредби влизат в пълно противоречие с основния приоритет на настоящата европейска комисия – Зелената сделка“, смята Витанов.

 За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП: https://www.socialistsanddemocrats.eu/

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 286

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 191

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 262

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 230

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 305

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ