20 Април 2024събота05:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Европа

По-евтини, по-бързи и по-безопасни полети

ЕС излиза с амбициозен проект за Единно европейско небе

/ брой: 156

автор:Дума

visibility 41

Българският евродепутат от Групата на социалистите и демократите Евгени Кирилов е докладчик в Подкомисията по отбрана и сигурност на Европейския парламент относно проекта Единно европейско небе (ЕЕН), а водещата комисия по проекта е Комисията по транспорт, където докладчик е британската евродепутатка Джаклин Фостър. 
Единното европейско небе е амбициозна инициатива на ЕС за реформиране на европейския въздушен транспорт, чиято цел е създаването на обединено европейско небе с общи правила и стандарти. Тя бе лансирана през 2000 г. в отговор на все по-натоварения въздушен трафик и фрагментацията на европейското небе през последните години и с цел повишаване на безопасността на полетите, намаляване на разходите, закъсненията и негативното въздействие върху околната среда.
Хармонизацията, която проектът "Единно европейско небе" предлага, ще доведе до много осезаеми ползи за всички ползватели на въздушното пространство. Вече няма да има нужда те да плащат ненужни разходи за време, гориво и други съществуващи слабости.
Един от тези ползватели на въздушното пространство в Европа - всъщност една от най-големите "авиокомпании в Европа", е тази на "военните". С техния значителен брой малки, големи, бойни и паравоенни самолети те отговарят за значителна част от използването на въздушното пространство в Европа. Именно това показва нуждата от безопасно, гъвкаво и координирано съществуване на гражданските и военните операции в общото европейско въздушно пространство. Затова военната общност следва да участва пълноценно във всички дискусии, структури и нива, свързани с развитието на проекта за Единно европейско небе.
Именно затова Европейският парламент реши за първи път да разгледа военното измерение на проекта ЕЕН в отделно становище, изготвено от Евгени Кирилов в подкомисията по сигурност и отбрана. Текстът, предложен от българския евродепутат, бе подкрепен от всички политически групи и одобрен с широко мнозинство.
Становището отчита няколко важни факта като нуждата от засилена гражданско-военна координация и от детайлна оценка на последиците от прилагането на новото законодателство, особено във финансов аспект. Подчертава се фактът, че развитието на ЕЕН е свързано със сериозна финансова тежест за гражданската и военната авиация и нуждата от инвестиции в нови технологии. Именно затова в становището парламентът призовава комисията и Европейската агенция по отбрана да подпомогнат страните-членки в процеса на оптимизация на техните летателни средства, произведени извън ЕС и да осигурят същевременно високи стандарти на защита на ключовите технологии и ноу-хау на европейските индустрии. Този въпрос е от значение за новите страни-членки от Източна и Централна Европа и особено важен за България. От друга страна, Евгени Кирилов призовава в становището си Европейската комисия да изработи механизми за директно финансиране или съфинансиране на проекти, имащи отношение към военната авиация от бюджета на ЕС, за да бъде гарантирано навременното реализиране на проекта от страна на военните.


Какви ще са ползите ?


Въздушният транспорт се разраства все повече и повече, поради променящите се обществени и културни нужди и прогнозите показват, че нивата на въздушното движение ще се удвоят до 2020 г.
Реализацията на проекта ЕЕН ще доведе до следните няколко конкретни ползи за пътниците:
На първо място те ще забравят за закъсненията и забавянията на полетите им, тъй като чрез оптимизацията, направена вследствие на ЕЕН, самолетите няма да има нужда да се отклоняват от графиците си, освен при извънредни тежки климатични условия.
На второ място, пътуванията със самолет ще бъдат по-кратки и по-сигурни благодарение на ЕЕН, поради отстраняването на празните минути полетно време от всеки полет. Самолетите ще летят по прави линии и ще стигат до техните дестинации във възможно най-кратък срок. По-доброто сътрудничество между военните ползватели на въздушното пространство и гражданската авиация ще доведе до отстраняване на ограниченията на въздушното пространство и освобождаване на по-голям капацитет за търговска употреба. Това ще гарантира безопасния растеж на европейския въздушен транспорт, без да се излагат на риск пътниците.
На трето място, пътниците ще плащат много по-малко за своите полети. Чрез намаляване на пробега и закъсненията на полетите ЕЕН ще намали тоновете гориво, които самолетите губят и за които търговските авиокомпании таксуват допълнително. Въвеждането на ЕЕН ще намали именно т.нар. допълнителна такса за билет (начислявана в зависимост от цената на горивото).
Разбира се, положителните последици за околната среда са дори по-важни, отколкото само ефекта върху цената на билета. Ръстът на въздушния транспорт в Европа също ще помогне за постигане на екологичните цели на Европа 2020. Ако ЕЕН е в състояние да намали въздействието върху околната среда за един полет с 10%, наред с текущите технологични постижения на Европа и приемането на биогоривата, ще бъдат достатъчни, за да достигнем целта за въглеродно неутрален ръст до 2020 г. Така че от това не само пътниците ще имат полза от ЕЕН, но и целият свят.
 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ