29 Март 2024петък15:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

По-хитри от папата

/ брой: 87

автор:Светлана Велева

visibility 1553

Новата система за тол таксата покрива 85% от пътната мрежа, гласи проектът. За сравнение - в държавите от ЕС тя покрива до 3%. И това е логично, предвид че тази такса се плаща от тежкотоварните автомобили, а те преминават по първокласните международни пътища. Ние обаче, нали сме по-хитри от папата, сме решили да покрием и голяма част от второкласните и третокласните пътища. То пак добре, ако ТИР-ът не заседне, пропадайки в някоя дупка. Реално обаче по тези пътища минават само автобусните превозвачи. Идеята на тол таксата, според депутата от ГЕРБ Александър Ненков, е по-справедливото събиране на средства - по-тежките превозни средства да плащат повече, защото и рушат повече. В това има логика, но ще плащат всички превозвачи, вкл. пътническите автобуси. И тук моделът е тотално сбъркан. Тъй като те правят множество ежедневни курсове, таксата реално ще натовари тях, а не преминаващия транзитен ТИР трафик.
Натоварването на автобусните превозвачи неминуемо ще вдигне цената на услугата - те вече прогнозираха с 15%. Но може и да са недостатъчно. За един автобус от София до Бургас например тол таксата ще струва 100 лв. за един курс, а те са десет на ден. Много фирми ще фалират и така отдалечени населени места, които разчитат само на автобусите, ще останат без превоз. Чрез тол таксите държавата иска да събере между 700 млн. и 1 млрд. лв. Евросредствата свършват и в новия програмен период оставаме без пари за строеж на пътища, казва Ненков. В цял свят обаче тези такси служат само за поддръжка на пътищата, а не за строеж на магистрали.
Всичко би могло да стане много по-лесно. Тол такса да се плаща само от тежкотоварните превозвачи и само на магистралите, както е навсякъде. А ремонтите по второкласните и третокласните пътища да са за сметка на постъпленията от акцизите. Те се плащат от хората, които карат коли и съответно рушат пътищата.


 

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ