29 Март 2024петък17:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Празни обороти

/ брой: 245

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1160

През изтичащата година управниците доказаха, че освен с всичко друго, са неспособни да се справят и с един твърде сериозен проблем, какъвто е войната по пътищата. Въртят на празни обороти по темата и всяват допълнителен хаос. През 2015 г. тогавашният министър на транспорта Ивайло Московски настояваше сегашният закон за движение по пътищата да се раздели на три - за движение по пътищата, за водачите и за пътните превозни средства. Това бе направено и точно преди година, след обществено обсъждане проектите бяха внесени в парламента. Изведнъж сегашният транспортен министър Росен Желязков смени курса и се обяви за един изцяло нов закон за движение по пътищата, който щял да бъде представен до месеци. Убеждението на кабинета било, че трябва да се върви към консолидация, а не към фрагментиране на законодателството. Ще се пише и пътна карта за безопасността по пътищата. Дали пък Московски бе тръгнал да разпарчетосва законодателството без "убеждението на кабинета"? Просто и тук влезе в действие любимият Му  управленски стил "танго" - две крачки напред, една встрани, една назад.

Някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Плюс новата агенция станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това да има някакъв ефект. Единствената безумна идея, която роди шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и поредният провал на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. И докато властта върти на празни обороти, хората гинат заради калпавите друмища и нефелното законодателство.

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ