Работата на столичния омбудсман съвсем замря
/ брой: 21
Работата на столичния омбудсман съвсем намаля, показва отчетът му за миналата година. Софиянци масово предпочитат да пращат оплакванията си през колцентъра на общината, където средно са активни по 3000 жалби на месец.
В същото време едва 144 души са се оплакали на обществения посредник Лилия Христова, като по-малко от 40 от тях са дошли в приемната й за 12 месеца. Всяка трета жалба обаче не е била в правомощията на омбудсмана и затова е препращана веднага към компетентния орган. Най-голяма част от тези оплаквания са били от дейността на "Топлофикация", "Софийска вода" и "Център за градска мобилност". Така излиза, че в институцията е разглеждана едва по една жалба на 4 дни. През предходната година заявленията са били с 8 повече.
Столичани са се оплаквали и от изискването на мобилни оператори заедно с телефонната услуга да се ползва и интернет, от липсата на организация в търговските вериги за обратно изкупуване на амбалаж, заради отказан преглед след боледуване от КОВИД-19, както и заради промяната на часовете за пазаруване на гражданите над 65-годишна възраст. Сред разгледаните жалби от посредника са нуждата от пешеходни пътеки, неработещо улично осветление, опасни дървета.