28 Март 2024четвъртък23:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ремонт по „Тракия” ще е по-скъп от строежа

До няколко дни щяла да започне поправката на нагъналия се участък от магистралата между Чирпан и Стара Загора

/ брой: 185

автор:Дума

visibility 1348

Ремонтът на нагънатия на вълни 52-километров участък от магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора ще струва повече от построяването му. Двете платна от участъка от 38,6 км (от 171 до 210 км), e изграден между 2003-2007 г. за 104,7 млн. лв. с ДДС или средно - по 2,7 млн. лв. за километър на двете платна.

Ремонтът щял да започне до няколко дни с платното в посока София-Бургас и неговата прогнозна стойност е около 90 млн. лв. в едната посока. Това се разбра от думите на инж. Иван Досев от УС на АПИ. Това означава, че за двете посоки ремонтът вероятно ще глътне около 180 млн. лв. - по над 3,4 млн. лв. за км.

Реконструкцията се възлага на държавната "Автомагистрали", за която се говори, че няма необходимата техника и възлага на подизпълнители. Не е ясно колко дълго ще продължи ремонтът.

Това е рекордна цена за ремонт на магистрала, построена преди десетина години. Участъкът от двете платна от 38,6 км, от 171 до 210 км на аутобана, беше изграден в периода 2003-2007 г. от "Джойинт Венчър Рануей" АД с изпълнител "Пи Ес Ай" Стара Загора за 104,7 млн. лв. с ДДС или средно по 2,7 млн. лв. за километър на двете платна. Сега без публично възлагане третият кабинет на Бойко Борисов дава 1,7 млн. лв. само за ремонт на едното платно, без да представи никаква обосновка и дори плановете и етапите за извършване на ремонта. Той се възлага на пътноподдържащата фирма на магистрала "Тракия" - държавната "Автомагистрали". В момента тя е ангажирана с изграждането на магистрала "Хемус", ремонтите на виадуктите по магистралите и тунел "Витиня", укрепването на свлачища - общо поръчки за около 3 млрд. лв., възложени й директно от държавата.

Тъй като няма капацитет - техника и работници, "Автомагистрали" по непрозрачен начин преотдава обектите на частни фирми чрез договори за наемане на техника и материали. Така неизвестно в чии джобове потъва комисионата, а ремонтите се точат с години - например виадуктите на "Хемус", изнервяйки пътуващите по това направление, пише "Медиапул".

Първоначалната идея за ремонта на участъка между Чирпан и Стара Загора беше да започне през втората половина на септември и да бъде направен за 3 месеца, но за съжаление това не може да стане и затова ще се прави на етапи, каза Иван Досев. Заради големия обем от строителни работи и за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, допълни той. Пътният шеф обаче не каза нито колко време ще продължи ремонтът, нито на колко етапа е разделен участъкът.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ