Бизнесът иска повече търговски служби в Китай и Германия
/ брой: 135
Близо една трета от представителите на бизнеса в България са използвали услугите на Службите по търговско-икономически въпроси (СТИВ) към Министерството на икономиката и индустрията. Това показва последното годишно проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), проведено сред фирми членове на Палатата. Резултатите бяха съобщени в интервю за БТА от Боряна Абаджиева, ръководител на отдел „Икономически анализи и политика“ в БТПП.
Анкетата разкрива, че 32% от анкетираните компании не са наясно с възможностите, които предлагат СТИВ, а 15,7% не виждат необходимост от тяхната подкрепа. Почти 37% от респондентите работят само на вътрешния пазар и затова не ползват услугите на задграничните търговски мисии.
Същевременно мнозинството от бизнеса (71%) настоява за разкриване на нови СТИВ, особено в региони с висок икономически потенциал като Южен Китай, Сингапур, Австралия, Швеция и Финландия. 57% смятат, че е необходимо увеличаване на броя на служителите - най-вече в Китай и Германия.
Компаниите, които вече са работили със СТИВ, ги оценяват най-вече като полезни за намиране на бизнес партньори (58%), участие в панаири и форуми (също 58%), получаване на икономическа информация (50%) и организиране на бизнес посещения (25%).