19 Април 2024петък18:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Вечните билетчета

/ брой: 5

автор:Деси Велева

visibility 744

Позабравената тема за така наречената тикет система за таксуване на пътуванията в градския транспорт в София пак изплува тези дни. И то не защото е готова за прилагане, а защото отново е нарушен график и е изпуснат срок. Вече малцина си спомнят скандалите около сключването на договор за реализация на новостите, който гълта близо 90 милиона лева от парите на столичани. Защото времето върви, а нищо не се случва. 

Сега пак има обещания за успешен старт на системата през май, тъй като всички електронни устройства, които ще обслужват пътниците, са монтирани. Само дето общинската власт пропуска да спомене, че не апаратите са в основата на проекта. Те стоят в режим на изчакване вече една година в някои превозни средства, за да преминат в работен режим. Не са най-важни и камерите, които ще отчитат пътниците и евентуално ще следят за гратисчии. Смисълът на тикет системата всъщност бе да се направи цената на превоза по-справедлива за отделния пътник - не да пътуваме за 2 и за 12 спирки срещу една й съща сума, а тя да е различна. Вариантите са два и са изпитани по целия свят - билетът да е или според пропътуваното време, или според изминатото разстояние. Това е темата, върху която трябваше да е мислено през последните години, защото тя е най-сложна за прилагане и контрол. По нея обаче очевидно не е разсъждавано по същество, а тепърва ще се обсъжда. 

Хаосът в тикет системата предстои и месец май няма да е краят, а отправната му точка. Като завалят идеи за билети за 30, 60 или 90 минути с различни цени и спорове дали така пътуването ще поскъпне или ще поевтинее, тогава ще гледаме сеира на общината. Така че не чакайте новите електронни билети скоро и не бързайте да пращате хартиените в пенсия. Перфораторът още дълго време ще щрака. 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 304

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 274

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 296

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ