26 Април 2024петък00:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Заменят влаковете с автобуси

БДЖ връща 25 мотриси "Дезиро", не погасява заема за закупуването им

/ брой: 229

автор:Дума

visibility 36

Преговорите между синдикатите, ръководството на БДЖ и правителството ще се точат и следващата седмица. Има значително доближаване на позициите, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски след срещата със синдикатите при премиера Бойко Борисов вчера. Следваща среща при премиера е насочена за четвъртък, като дотогава ще продължават преговорите между работните групи на БДЖ и синдикатите. 
Освен това до средата на ноември ръководството на железниците, съвместно с "Автомобилна администрация", трябва да има отговор за оптимизиране на транспортната схема в страната, след като БДЖ смята да намали броя на влаковете и техните пътници трябва да се поемат от автобусите. Транспортният министър каза, че няма да се допусне да има региони в България без транспорт.
Пламен Димитров, президент на КНСБ, каза, че диалогът е бил изключително интензивен на всички нива и някои от проблемите са били изяснени. Предоставена е подробна справка от финансовото ведомство за задълженията на БДЖ, които са 771 млн. лева, като 531 млн. лева са към финансови институции с тежки условия за погасяване. Все пак синдикатите остават в стачна готовност, стана ясно от думите на Розен Зарков, председател на Федерацията на транспортните работници към "Подкрепа".
Няма да спрем процеса по подготовка на приватизация, разбира се, темата ще бъде подложена на постоянен диалог със социалните партньори, каза още министър Ивайло Московски. По думите му, ще се търси инвеститор, който най-малкото да гарантира развитие на сектора.
До средата на ноември от Генерална дирекция "Конкурентоспособност" се очакват крайните коментари по заема от Световната банка.  Министърът на финансите Симеон Дянков обаче е непреклонен и заяви, че докато няма реформи, няма да има и заем. Няма да наливам пари в каца без дъно, категоричен бе Дянков.
Министърът каза, че всички на срещата са се обединили около темата, че оздравителният план трябва да бъде такъв, че следващата година компанията да не бъде губеща - заради заема от Световната банка и възможно допълнително финансиране от ЕС. Това обаче не се е случвало от 14 години и няма да е лесен процес, смята той. Противно на мнението на синдикатите, Дянков похвали ръководството на БДЖ, като заяви, че то е най-доброто, което е имала компанията до този момент, и той напълно вярва в него.
Дянков каза още, че не се знае какви приходи могат да дойдат от скрап. "Всички ставаме експерти на тема скрап. Само за тази година очакваме около 20 млн. лева, следващата - около 30 млн. лева, но има и резерви". Част от подвижния състав е от поне десетина години на територията на някои съседни държави, трябва допълнително съгласуване да си го върнем, заяви Дянков. ДУМА научи, че стари вагони на БДЖ има само в Хърватска - 36 на брой, и са там от 2001 г.
Шефът на БДЖ Йордан Недев е заявил, че има голяма вероятност 25 от новите мотриси "Дезиро" да бъдат върнати, защото БДЖ не погасява заема за тяхното закупуване, съобщи Money.bg. Това бе коментирано и по време на парламентарния контрол, като ексминистърът на транспорта Петър Мутафчиев уточни, че БДЖ от миналата година са спрели плащането на лизинга за мотрисите.

Обявена е процедура за продажбата на товарни превози

Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви процедура за продажбата на 100% от компанията "БДЖ - товарни превози". Решението е било взето още на 30 септември. Компанията е част от "Холдинг БДЖ" и държи около 80% от превоза на товари в страната. Парите от продажбата на "БДЖ- товарни превози" ще отидат в БДЖ.
До няколко дни се очаква Агенцията за приватизация да обяви процедура за оценител на компанията. Избраната фирма ще анализира състоянието на дружеството и ще препоръча метод за неговата продажба. По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружеството обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензи. Отчетът на дружеството за първите шест месеца на годината показва загуба от над 3.3 млн. лв.

 

Обществените поръчки над 5 млн. лв. под специален надзор

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 79

Забраняват рекламата на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 79

Безплатни винетки за електромобилите на инвалидите

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 79

Жилищните кредити с нови рекорди

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 79

Северна Македония гласува за президент

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 79

ЕП прие закон за защита на жените

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 79

Хиляди деца в Румъния оставени на бабите

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 79

Накратко

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 79

Политически кукувици

автор:Александър Симов

visibility 393

/ брой: 79

Договорът с „Боташ“ е национално предателство

visibility 324

/ брой: 79

Как Йончева забрави "Ало, Банов"

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 79

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ