АПИ призна за пропуски още при строежа на АМ „Люлин“
Още една от гордостите на Бойко Борисов – магистрала „Люлин“, се оказа с нарушения при строежа, които сега АПИ трябва да поправя.
Трасето от бившата АМ „Люлин“ и настояща АМ „Струма“, което беше затворено заради срутище, е минавало покрай скат, който по проект не е имал даже предпазна мрежа, а това е сериозна грешка при строителството на участъка, призна пред журналисти председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски.
Движението в платното за Кулата при 8-ми километър вече е възстановено. Участъкът, на който в събота вечерта се срути скална маса на пътното платно, е обрушен. Монтирана е нова предпазна мрежа с обезопасителни въжета, обясни Терзийски, цитиран от пресцентъра на АПИ.
Този скат не е бил проектиран да бъде замрежен и укрепен, когато наистина в годините на изграждане – 2007-2008 г., освен с разгърмяването на масива, е имало недобри решения по отношение на укрепването. В изграждането наистина има грешка, налага се да укрепваме не само тук, посочи той.
Директорът на АПИ благодари на алпинистите и на служителите от „Автомагистрали“ за усърдната работа при лоши метеорологични условия.
В момента е затворен пътят II – 16 в Искърското дефиле. Там също се работи изключително усилено без прекъсване в светлата част на деня независимо от недобрите метеорологични условия. Като амбицията е максимално бързо да отворим участъка, но след като се убедим, че всичко ще бъде безопасно. Утре се продължава със сложното обрушване на района до срутището, каза той.
Днес се обърнахме към научната общност, експерти в областта на свлачищата и срутищата от висшите строителни училища и БАН, с цел да ползваме тяхната експертиза, за да можем още по-успешно да извършваме оценка и анализ на рисковите срутища, така че наистина да действаме превантивно, за да предотвратим срутвания и това да бъдат засегнати автомобили и хора, добави той.