18 Май 2024събота08:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

България е на първо място в Европа по жертви при катастрофи

автор:Дума

visibility 1049

България е първа в Европа по брой загинали при удари между леки автомобили. Останалите първенци в черната статистика също са от Балканите. Румъния е с най-много жертви при пешеходците, а Гърция – при мотоциклетистите. Най-смъртоносните пътища и най-неразумните водачи са на Балканския полуостров, сочат данните на Евростат за 2017 година.

От 2007 г. се наблюдава трайна тенденция за намаляване на пътните произшествия с фатален край. Преди 12 години загиналите по европейските пътища са били 43 000, докато десет години по-късно техният брой е намалял до около 25 000.

За съжаление България е лидер по броя смъртни случаи при удар между леки автомобили. През 2016 г. у нас са регистрирани 64 жертви на пътя на 1 милион жители. Това е близо шест пъти повече спрямо Малта, където са отчетени най-малко загинали – 11 на 1 милион. Средното за ЕС е 23-ма души на 1 милион.

Близо половината (46%) от смъртните случаи в ЕС са станали при удар между леки коли. Малко над една пета (21%) са случаите на загинали пешеходци, следвани от мотоциклетисти (15%) и велосипедисти (8%). Всеки десети е загинал на пътя при други форми на пътни произшествия.

Най-висока е смъртността на пешеходците ударени от автомобил в Румъния - 37 жертви на 1 милион души. Най-нисък е в Дания - едва трима пешеходци на 1 милион души.

Най-опасно е да караш мотор в Гърция. Южната ни съседка е лидер по смъртни случаи на мотористи при пътни инциденти - 20 смъртни случая на един милион жители през 2017 г. при средно 8 за ЕС. По този показател България е в дъното на класацията, заедно с Естония. В двете страни няма нито една жертва на моторист.

Румъния пък държи челното място по отношение на броя на загиналите колоездачи при пътнотранспортни произшествия - 10 смъртни случая на един милион жители. В същото време в Кипър и Люксембург не е регистриран нито един.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 659

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 583

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ