17 Май 2024петък18:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Над 80 общини у нас вече нямат автобусни превози

Транспортният бранш отложи националния си протест

автор:Дума

visibility 759

 Над 80 общини в България вече нямат автобусни превози. Около 500 фирми извършваха такъв тип превози, те намаляха само в рамките на една година с около 150. В резултат на пандемията и ограничителните мерки. Това стана ясно от интервю за БНР на Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.

Сред най-големите губещи са общинските предприятия и големите предприятия, които до този момент по никакъв начин не бяха компенсирани, посочи той.

За днес бе насрочен национален протест на автобусните и таксиметровите превозвачи. Разбра се обаче, че масовото блокиране на градове и КГПП-та се отлага за 13 октомври. Превозвачите настояват за адекватни компенсации от страна на държавата. Според Константинов не става дума за политически искания. Единствената цел е секторът да продължи да съществува, каза той.

 От края на май беше преустановено действието на специализирана мярка за подпомагане и на автобусния сектор – с 210 лева за всеки транспортен служител, припомни той. От края на юли вече не действа и мярката за подпомагане на служителите 60/40, което е лишило бранша на автобусните превозвачи от сериозна помощ, поясни Константинов. По думите му това е довело до невъзможността голяма част от фирмите да упражняват дейността си.

Ивайло Константинов уточни, че превозите по редовните автобусни линии трябва да се осъществяват с или без пътници и при съответните отстъпки за определени категории пътници и не могат да преустановяват обслужването. По думите му близо 150 дружества, извършващи редовни автобусни линии, са преустановили дейност.

От правителството са поели ангажимент от излишък от някоя от другите мерки или с трансфер на бюджетни средства да бъдат компенсирани най-засегнатите сектори в автобусния бранш, каза Константинов. Това според него е най-губещият сектор от началото на пандемията, защото наред с косвените разходи произвежда ежедневно и преки оперативни такива.

„Ние всички, 99,90% от превозвачите в България в автобусния транспорт нямаме намерения и нямахме намерения да предприемаме никакви стачни действия“, декларира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. Той е скептичен, че за две седмици ще може да се стигне до изплащане на средства към превозвачите.

Цената при редовните автобусни линии трудно би могла да бъде коригирана, процедурата не е лесна, изтъкна Ивайло Константинов.  Ако ще има такива поскъпвания, те ще бъдат разрешени от възложителя и то с процента на инфлацията, добави Васил Пиронков.

 

Според Константинов няма нагласа сред превозвачите за „търсене на различна от тази цена, защото проблемът не е цената, проблемът е пътникопотокът, особено в рамките на последната година и половина“.

„Българският гражданин в този тежък момент е достатъчно обеднял. Ние трябва да издържим без да увеличаваме цените“, категоричен е Пиронков. Той обаче допълни, че има общини, които години наред не са променяли цената и там могат да се очакват промени за превози на къси разстояния.

 

 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 387

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 399

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 348

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ