26 Април 2024петък14:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Към последната гара?

/ брой: 102

автор:Мая Йовановска

visibility 51

В цяла Европа на железопътния транспорт се дава приоритет пред автомобилния. Че даже е и печеливш. Най-често се управлява от държавата. Предимствата му са се доказали в годините - той е по-бърз, по-безопасен, по-екологичен, по-евтин, особено ако става въпрос за товари, и т.н. У нас обаче нещата комай вървят към пълна разруха.
Откак се пръкнаха на родната политическа сцена правителствата Борисови, все към продажба на "БДЖ Товарни превози" теглят. Имаше два неуспешни опита, сега трети се гласи. Разбира се - на много по-ниска цена. Та чакаме сега агенцията за приватизация да каже чуш на магарето в БДЖ - дружеството за товарни превози. Ама продажба ли ще бъде, друго ли - ще научим скоро. Щото транспортният министър Московски вече заговори за план "Б" за дружеството...
А по традиция, зашуми ли се около продажбата на някое държавно дружество, започват да му падат и резултатите. Вярно е, че товарните жп превози не са това, което бяха, особено преди рухването на "Кремиковци", но сега огромен спад се отчита при превозените товари само за първите месеци на годината. С цели 24%. Сигурно числата са верни, но доста неудобно звучат. Може ли управлението в последно време да е помогнало? Както стана с пловдивското летище. Пък да не го вземе някой това губещо дружество почти насила, но на добра цена, и накрая в добрите му капиталистически ръце то да стане печелившо?
Какво точно ще се случи, предстои да разберем. Дали пък няма да влезе в действие прословутия план на Московски, който самият той нарече "болезнен". А именно - преструктуриране, което ще мине през драстично свиване на разходите, съкращения на работници и разпродажба на активи. Спорно е при кой от двата варианта последствията ще бъдат по-лоши. За държавата, за икономиката, за работниците и техните семейства.
И започва да напира въпросът: ще потеглят ли товарните превози към последната си гара.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 207

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 193

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 222

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 154

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 235

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 216

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 193

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 217

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ