06 Май 2024понеделник20:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Към последната гара?

/ брой: 102

автор:Мая Йовановска

visibility 52

В цяла Европа на железопътния транспорт се дава приоритет пред автомобилния. Че даже е и печеливш. Най-често се управлява от държавата. Предимствата му са се доказали в годините - той е по-бърз, по-безопасен, по-екологичен, по-евтин, особено ако става въпрос за товари, и т.н. У нас обаче нещата комай вървят към пълна разруха.
Откак се пръкнаха на родната политическа сцена правителствата Борисови, все към продажба на "БДЖ Товарни превози" теглят. Имаше два неуспешни опита, сега трети се гласи. Разбира се - на много по-ниска цена. Та чакаме сега агенцията за приватизация да каже чуш на магарето в БДЖ - дружеството за товарни превози. Ама продажба ли ще бъде, друго ли - ще научим скоро. Щото транспортният министър Московски вече заговори за план "Б" за дружеството...
А по традиция, зашуми ли се около продажбата на някое държавно дружество, започват да му падат и резултатите. Вярно е, че товарните жп превози не са това, което бяха, особено преди рухването на "Кремиковци", но сега огромен спад се отчита при превозените товари само за първите месеци на годината. С цели 24%. Сигурно числата са верни, но доста неудобно звучат. Може ли управлението в последно време да е помогнало? Както стана с пловдивското летище. Пък да не го вземе някой това губещо дружество почти насила, но на добра цена, и накрая в добрите му капиталистически ръце то да стане печелившо?
Какво точно ще се случи, предстои да разберем. Дали пък няма да влезе в действие прословутия план на Московски, който самият той нарече "болезнен". А именно - преструктуриране, което ще мине през драстично свиване на разходите, съкращения на работници и разпродажба на активи. Спорно е при кой от двата варианта последствията ще бъдат по-лоши. За държавата, за икономиката, за работниците и техните семейства.
И започва да напира въпросът: ще потеглят ли товарните превози към последната си гара.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1902

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1862

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1665

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1978

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2168

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1745

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1808

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2050

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1808

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1986

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ