19 Май 2024неделя07:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Към последната гара?

/ брой: 102

автор:Мая Йовановска

visibility 69

В цяла Европа на железопътния транспорт се дава приоритет пред автомобилния. Че даже е и печеливш. Най-често се управлява от държавата. Предимствата му са се доказали в годините - той е по-бърз, по-безопасен, по-екологичен, по-евтин, особено ако става въпрос за товари, и т.н. У нас обаче нещата комай вървят към пълна разруха.
Откак се пръкнаха на родната политическа сцена правителствата Борисови, все към продажба на "БДЖ Товарни превози" теглят. Имаше два неуспешни опита, сега трети се гласи. Разбира се - на много по-ниска цена. Та чакаме сега агенцията за приватизация да каже чуш на магарето в БДЖ - дружеството за товарни превози. Ама продажба ли ще бъде, друго ли - ще научим скоро. Щото транспортният министър Московски вече заговори за план "Б" за дружеството...
А по традиция, зашуми ли се около продажбата на някое държавно дружество, започват да му падат и резултатите. Вярно е, че товарните жп превози не са това, което бяха, особено преди рухването на "Кремиковци", но сега огромен спад се отчита при превозените товари само за първите месеци на годината. С цели 24%. Сигурно числата са верни, но доста неудобно звучат. Може ли управлението в последно време да е помогнало? Както стана с пловдивското летище. Пък да не го вземе някой това губещо дружество почти насила, но на добра цена, и накрая в добрите му капиталистически ръце то да стане печелившо?
Какво точно ще се случи, предстои да разберем. Дали пък няма да влезе в действие прословутия план на Московски, който самият той нарече "болезнен". А именно - преструктуриране, което ще мине през драстично свиване на разходите, съкращения на работници и разпродажба на активи. Спорно е при кой от двата варианта последствията ще бъдат по-лоши. За държавата, за икономиката, за работниците и техните семейства.
И започва да напира въпросът: ще потеглят ли товарните превози към последната си гара.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ