Само ние!
/ брой: 106
Окончателно стана ясно, че инвеститор за "БДЖ - Товарни превози" няма. Очаквано при тези дългове. Очевидно агенцията за приватизация няма да открива процедура за продажба. Вероятно това автоматично отваря вратите за т.нар. план "Б" на министър Ивайло Московски за преструктуриране на дружеството, който сам той определи като болезнен. А именно - драстично свиване на разходите, съкращаване на персонал и разпродажба на активи. След като преди ден той хвърли бомбата, че от дружеството ще бъдат изхвърлени 600-800 души, вчера след среща със синдикатите даде заден и заяви, че няма план за съкращения. Това изглежда е за временно успокояване, пък после управляващите ще си правят каквото са намислили. Важно е сега синдикатите да млъкнат.
От казаното вчера личи, че управляващите нямат ясна визия какво да правят с дружеството, както и конкретни разчети как да се стигне до подобряване на неговото състояние. Ако имат такова намерение въобще. Защото от действията им досега не личи, че възнамеряват да развиват железопътния сектор.
Не е тайна, че и синдикатите, и работещите в товарните превози хич не гледаха с добро око на евентуалната продажба на дружеството. Същият страх и съмнение, ако не и по-голям, те изпитват и към прословутия план за преструктуриране. Сигурно има защо. Вчера ръководството дрънкаше едни шменти капели за намаляване на загубите, но ако управлението им е добро, защо се стигна дотук? Пък и все същите муцуни са начело много години - и в сектора, и конкретно в БДЖ. Бъдещето на дружеството изглежда все по-неясно и несигурно. Никоя страна не си затрива жп транспорта. Само ние!