Ангелкова готви нов конкурс за туристическо лого
Не е ясно какъв ще бъде бюджетът за поредното състезание за графична марка на страната ни
/ брой: 167
Най-вероятно през есента ще бъде обявен нов конкурс за туристическо лого на България, съобщи вчера пред БТВ министърът на туризма Николина Ангелкова. От думите на министъра не стана ясно на какъв принцип ще бъде организиран конкурсът както и какво ще бъде заплащането, ако този път лого все пак бъде избрано.
"Постарахме се, максимално ангажирахме широката общественост, но за съжаление лого не беше избрано и на трите етапа, през които премина конкурсът", каза тя предвид развитието на стария конкурс от тази пролет. "Сега получихме предложение както от широкото жури, така и от експерти в министерството и предстои съвсем скоро да обявим как ще процедираме и какъв ще е новият конкурс и дай Боже от есента да можем да изберем всички заедно и да имаме ново лого", заяви Ангелкова. "Разбира се, че няма как на 100% да се харесва на всички, но апелирам всички да бъдат активни", допълни тя.
На последния конкурс през пролетта лого не бе избрано, защото общественото жури не хареса седемте предложения, които бяха избрани от първоначалните над 180 кандидатури. Около старото лого пък имаше много коментари и неодобрение заради високата му цена от около 1,5 млн. лв. и спорните му естетически качества. Освен това стана ясно, че то много прилича на логото на Киргизстан.
Министърът на туризма каза още, очаква 10% ръст на туристите за настоящия летен сезон и чуждестранните гости на летните курорти да достигнат 4,6 млн. Миналата година те са били 4,2 милиона. Вече се отчита увеличен интерес за почивка в България от руснаци с 20-30%, 20% ръст има и на туристите от Германия и Франция, и с 10% от Великобритания, каза Ангелкова.
За обещаните по-ниски цени на чадъри и шезлонги министърът обясни, че вече са в сила новите правила на отдаване на плажовете на концесия и всички нови конкурси, които ще бъдат обявени до края на годината - над 15 - ще са по тях.
Концесионерът Кристиян Киров, който стопанисва плажа на Обзор, коментира в ефира, че има положителни аспекти на новите правила и ако действително се намалят концесионните такси и наемите, ще могат да се предлагат по-евтини услуги по морето. Обаче изрази притеснение, че може да се създаде неравновесие, защото ще се намали цената за хотелите на първа линия, които стопанисват плажовете отпред, и така или иначе не взимат пари за чадъри и шезлонги на гостите си. Ангелкова успокои, че това е съобразено.
Стартирало е и обсъждане за промени в Закона за устройство на черноморското крайбрежие, който да групира плажовете, "за да може да имаме още по-голяма оптимизация и да се съобразим с индивидуалните характеристики на всеки плаж", каза министърът. Предложени са четири групи с по три подгрупи и отделна категория - "плажове от специален вид - за природосъобразен туризъм".
На българите, които са си резервирали почивка в Турция, Николина Ангелкова препоръча да следват стриктно указанията на външното ни министерство и ако решат, да отидат да се регистрират на сайта на МВнР, за да се знае във всеки един момент къде има наши сънародници.
На въпроса на водещата чувства ли се застрашена от заявката на министър-председателя за рокади в кабинета, Ангелкова отговори, че за нея е важно да си върши работата, а промените са изцяло решения на Борисов, с които всички се съобразяват.
За старото лого бяха изхарчени около 1,5 млн. лв., освен спорове около неговия естетичен вид, имаше и обвинения, че то много прилича на киргизстанското