03 Май 2024петък18:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

СЕМ: Предизборната кампания бе като за парламент

Обществените медии са оставили инициативата по отразяването на вота на комерсиалните

/ брой: 268

автор:Павлета Давидова

visibility 49

Обвързването на изхода от президентските избори с оставка на правителството при евентуална загуба на кандидата за президент, излъчен от ГЕРБ, бавно промени духа на кампанията и създаде усещане за неизбежност на предсрочните парламентарни избори. Това коментира Вержиния Савова от СЕМ при представяне на мониторинговия доклад за медийните услуги по време на предизборната кампания за президент и вицепрезидент и информационно-разяснителната кампания за националния референдум. По думите й от личността на кандидатите за президент вниманието се е прехвърлило към управлението на ГЕРБ. По този начин мажоритарният по същността си избор за държавен глава премина в парламентарен партиен вот, коментира Савова.
Обект на наблюдения в предизборната кампания са били 40 медии, 17 от които са обществени. Мониторингът обхваща 14 частни телевизии и 9 търговски радиа. В платените форми най-силно присъствие има Румен Радев, който е попаднал в медиите с различни хроники и клипове, заяви Савова. Голяма част от кандидатите не са се възползвали от предоставените възможности на безплатните форми на отразяване.
Според СЕМ обществените доставчици са проявявали въздържаност за иницииране на по-ярки медийни събития за представяне на платформи и личностни качества на кандидатските двойки. Обществените радиа и телевизии са предложили малко диспути и са оставили инициативата на частната конкуренция. Констатира се дефицит на директен сблъсък на платформи и тези на основните участници в кампанията.
И БНР, и БНТ са спазили принципите на плурализма, отразявайки обективно и равнопоставено проявите на кандидатите, отчитат от СЕМ. Регулаторът определя БТВ като активна медия, която първа е излъчила директен дебат между основните претенденти. От "Нова телевизия" са заложили на индивидуалните участия и репортажи, регистрирани са 2 дебата между претенденти за президентския пост, но не и между първите двама. Като времетраене безплатните форми преобладават.
В Дарик радио са заложили на безплатните форми. Според СЕМ това се дължи на организирания традиционен "задочен диспут" - записани разговори с представители на политическите формации.
Мониторинговият доклад обобщава, че предизборната агитация за президент и вицепрезидент е доминирала над информационно-разяснителната кампания за националния референдум. Само БТВ е заложила по-наситено отразяване на допитването, което е инициирано от предаване в програмната й схема.
Савова констатира, че за първи път в изборния ден медиите не са публикували резултати нерегламентирано. Затова пък в изборния ден програмите с висок рейтинг си устроиха своеобразно състезание с излъчване на резултатите от социологическите проучвания от 3 до 6 минути преди законоустановения срок, добави тя.
В СЕМ смятат, че медиите все повече се опитват да следват принципите на безпристрастност, балансирано отношение към кандидатите, неутралност, почтеност и обективност.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 989

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 898

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1160

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1002

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 936

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1147

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 971

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1078

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ