Едва по 224 сигнала работил омбудсманът на София цяла година
/ брой: 26
Само по 224 сигнала е работил през цялата 2016 г. омбудсманът на София Лилия Христова. Тя направи отчет на дейността си за изминалата година, като уточни, че постъпилите жалби и молби за съдействие от столичани са нараснали с 9,3% спрямо предходната година и със 17,4 на сто спрямо 2014 г. Все повече са жалбите, свързани с благоустройство, кадастър, незаконно строителство, жилищно настаняване и административно обслужване. В правомощията на омбудсмана обаче не попада разглеждането на жалби, свързани с дейността на "Топлофикация-София", "Софийска вода", ЧЕЗ или "Центъра за градска мобилност. Много хора идвали в приемната с убеждението, че им се дължи общинско жилище и трябвало да го получат веднага, пише още в отчета на обществения посредник. В него се дава за пример сигнал на съсобственик на имот, в който има детски съоръжения, и жалбоподателят настоява те да бъдат премахнати. Жител на жк "Славия" пък се жалва, че вече 16 години подава сигнали за нуждата от нови плочки по тротоарите около дома му и досега резултат няма.
Омбудсманът отчита, че често опитите му за съдействие не водят до решението на проблема. Той предлага на общината да се преразгледат правилата за настаняване в социални жилища, актуализирането на интернет страниците на общината и СОС, засилен контрол за спазване на работното време и др.