Книги
Трилър
Лидерите не се раждат, а се създават
Книгата на Джеймс Макграт изследва 90 мъдри цитата и предлага начини да се приложат на практика
/ брой: 236
Джеймс Макграт е експерт-счетоводител и има над 25-годишен опит в публичния и в частния сектор като счетоводител, одитор, финансов контрольор и управленски консултант. През 1998 г. започва работа в Университета на Централна Англия, където е курсов директор по магистратура за специалността "Образование и професионално развитие". За доктората си учи в университета в Бирмингам и пише дисертация върху мениджмънт и лидерство в образованието. Съавтор е на 5 книги, а "Малка книга за мъдростта на големите мениджъри" (ИК "Хермес") е неговото трето самостоятелно заглавие.
Това не е книга за теории и модели, а за практически ръководни прозрения от хора, изградили репутация на далновидни бизнес лидери и визионери. Именно афоризмите и цитатите на водещи икономисти - като Дейл Карнеги и Питър Дракър, остават в историята и вдъхновяват поколения амбициозни мениджъри. Те съдържат фундаментални истини за мениджмънта и предлагат безценна помощ за всеки, който заема или се стреми към ръководна длъжност. По-късно други мениджъри, лидери и коментатори са добавили към тази съкровищница своите заключения. Тази книга изследва 90 мъдри цитата и предлага начини да се приложат на практика.
"Малка книга за мъдростта на големите мениджъри" не само ще разшири и задълбочи разбирането по редица управленски въпроси, но и ще подобри ефективността на всеки мениджър, тъй като ще му помогне да управлява кариерата си, да ръководи хора и екипи, да развие ценни лидерски качества, да взема решения и да мотивира служителите си, да направи бизнеса си още по-успешен.
х х х
Питър Дракър: Какво да направите
Питър Дракър (1909-2005) е американец, роден в Австрия. Той е учен, управленски консултант и писател и е признат за основател на академичната дисциплина, която днес наричаме мениджмънт.
- За отправна точка използвайте целите, които ръководството е поставило пред вас и екипа ви.
- Заедно с екипа разделете целите на поредица от SMART таргети, чието осъществяване ще означава, че сте постигнали целта.
- Възложете отговорността за постигането на целта на конкретен човек. 80% от целите разпределете на ниво, относително лесно за осъществяване. Това ще направи успеха привлекателен и ще мотивира хората да се изправят пред по-предизвикателни цели.
- Следете напредъка по целта и когато е нужно, предприемете корекции.
- Постоянно следете физическите и човешките ресурси, нужни ви за постигане на целите, и вземете мерки за поправянето на недостатъците, преди да са се превърнали в проблем.
- Мотивирайте служителите и общувайте с тях, като споделяте информация и ги изслушвате. Също така помнете думите на Хърцбърг за мотивирането на персонала и се постарайте всяка длъжност да има достатъчно съдържание, което да удовлетвори нуждата на служителите от интересна работа, с която да се гордеят.
- Ако вашата кариера е вашият бизнес, вие сте неговата най-голяма придобивка. Инвестирайте време и енергия в развитието на техническите и мениджърските си умения.
Из книгата