01 Май 2024сряда02:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Климатикът през зимата – дали да работи?

/ брой: 38

visibility 125

инж. Иля СЕЛИКТАР

Логично е да предположим, че на климатика зимата не му е “роден” сезон за работа. През зимата купето се нуждае от затопляне, а не от охлаждане и затова логичен е въпросът дали е нужно да го пускаме да работи в студеното време. Специалистите по климатична техника обаче твърдят, че трябва едва ли не всеки ден да пускаме климатика да работи независимо от студеното време. Дали са прави наистина?
Автомобилният климатик е съставна част от системата за вентилация на автомобила и е преди всичко електротехническо устройство. Неговото състояние, както и на всеки друг механизъм значително се влошава при дълъг престой и бездействие. У нас от гледна точка на климатичните условия нуждата от работа на климатика е не повече от четири-пет месеца в годината, което означава, че ако гледаме външните температури, климатикът не действа повече от половин година.
За това време в системата му могат да възникнат необратими промени – без смазване уплътненията и гумичките в него могат да се разсъхнат, хладилният агент да изтече, пластмасовите части да се напукат от разликата в температурите.
В крайна сметка в жарък летен ден заради жегата ще поискате да се охладите, като включите климатика и да се окаже, че не работи, повреден е и се нуждае от невинаги евтин ремонт. Това означава, че автомобилният климатик трябва да работи всеки ден от годината, макар и по-малко, което ще удължи срока на безпроблемната му служба в автомобила.
По-скрънзите шофьори веднага ще ви нападнат с въпроса - “А защо да хабим за него гориво?”, смятайки този разход за неоправдан. Но нещата не стоят така, дори работата на климатика в студеното е една от предпоставките за повишена безопасност в движението. Защото ще ви помогне да се избавите от ненужната влага в купето на автомобила. Вкарвайки с мокрите си обувки и дрехи кал и вода, вие увеличавате влажността в колата. Това води до запотяване на стъклата, разваляне на тапицерия и мокетните килимчета. Климатикът, въртейки въздуха в салона на колата, изпарява тази влага и създава в интериора комфортна обстановка.
Редовното пускане на климатика е полезно и от гледна точка на здравето, защото предотвратява натрупването в него на бактерии, които могат да предизвикат т.нар. болест на легионера.  При застояване на въздуха в него се създава благоприятна за размножаването на бактериите среда, затова периодичното пускане на климатика и  своевременната замяна в него на филтрите няма да разреши на вредните организми и гъбички да се натрупват и размножават.
Естествено, не е нужно през зимата да карате непрекъснато с постоянно включен климатик. Достатъчно е за около час дневно при движение на колата да го пускате, за да раздвижите защитната смазка на устройството. А от студа и значително увеличение на разхода на гориво не бива да се плашим. Включеното отопление компенсира интериорния температурен баланс, а разходът на гориво няма да нарасне с повече от половин литър за час работа на климатика.  Единственото правило е да не се пуска климатикът при студен двигател, защото при някои модели при подобно действие захранването на климатика може да претовари силовия агрегат. Затова първо запалете двигателя, оставете го да заработи равномерно и едва тогава пускайте климатика. Така че, ако искате да удължите живота на климатика в колата си, редовно го пускайте в работа.

На какво се вози президентът на АвтоВАЗ?
Сегашният президент на Волжския автогигант – французинът Никола Мор, се вози в “представителен вариант” на седана Lada Vesta в топ ексклузивната комплектовка Signature. Не търсете този автомобил в конфигуратора на компанията, защото просто го няма там. Според вътрешна информация, машината е направена в крайно ограничен тираж – част от него е останал в Толиати, а една кола е предадена в управата на  Самарска област.
За пръв път за удължения седан Lada Vesta узнахме през 2015-а година. Става дума за вариант с удължено с 250 мм междуосие, а колата визуална се издава от по-големите задни врати, отколкото при стандартните модели Веста.
Снимката на колата е направена по време на традиционната Гонка на шампионите – първенство на АвтоВАЗ, в която вземат участие най-силните руски пилоти по специална покана. Президентът на завода е пристигнал на състезанията именно с този автомобил и дори сам е пробвал на заледената затворена писта.  
Автомобилът се различава не само с удълженото междуосие, но и с по-богатата си комплектовка. Седалките са кожени, отзад са две, разделени с широк стационарен подлакътник.
Автомобилът има 1,8-литров двигател с мощност 122 к.с. и класически автоматик АМТ5. Версията Signature има сериозно подобрена шумо- и виброзащита на двигателния отсек и увеличена плавност на движение. По-рано беше обявено, че може би предприятието ще започне да приема индивидуални поръчки за Lada Vesta Signature, при ориентировъчна цена от един милион рубли /28 000 лева/.
Впрочем, Никола Мор няма да може дълго да ползва разкошната Vesta Signature, защото вече е потвърдено, че ще бъде издигнат и ще бъде сменен от друг мениджър от алианса Renault-Nissan. Към 2026-а година в плановете на АвтоВАЗ фигурира стартът на производство на 12 нови модела и 11 обновени.


Фейслифтът на LADA Granta ще предложи и комби
Тази година АвтоВАЗ ще представи фейслифт версия на модела LADA Granta, като семейството му ще бъде допълнено и с версия комби. Рестилирането на модела беше предвидено за миналата година, но производителят премести сроковете за пускането на новия вариант за тази година, като официалният дебют на фейслифта на LADA Granta е предвиден за международния автосалон в Москва, който ще се проведе през август.
По-рано в руските специализирани издания се говореше, че семействата Калина и Гранта ще бъдат обединени. Тези слухове вече намират потвърждение, защото на Московския автосалон АвтоВАЗ планира представянето наведнъж на три версии на обновената LADA Granta - седан, хечбек и комби.
За основа на комбито LADA Granta ще послужи платформата на комбито Лада Калина. Седанът LADA Granta ще си остане с предишната платформа, но ще се обновят външността и интериорът на колата. В процеса на обновление моделът ще получи екстериор в новия фирмен Хикс-стил, вече реализиран при моделите Лада Хикс Рей и Лада Веста.
Предполага се, че новото поколение на LADA Granta ще излезе на пазара след  2021-а година. Тогава моделът най-вероятно ще ползва платформа на алианса Renault-Nissan.







 

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 522

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 481

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 454

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 398

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ