29 Април 2024понеделник21:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Инженерите:

Всички мостове и виадукти по "Хемус" са за ремонт

/ брой: 159

автор:Дума

visibility 741

На автомагистрала "Хемус", между тунел "Витиня" и втория тунел, всички мостови съоръжения са за ремонт, заяви пред БТВ инж. Петър Кичев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. След трагедията в Италия премиерът Бойко Борисов поиска всички мостове от пътната и железопътната инфраструктура да се ремонтират едновременно. По данни на регионалния министър Николай Нанков 211 моста по пътищата в страната са в лошо състояние, като в това число влизали и 17 съоръжения, част от магистралите.
Според инж. Кичев мостовете и виадуктите след тунел "Витиня" се нуждаят от най-спешен ремонт. Не мога да кажа, че са опасни, но има известна доза риск, уточни той. Кичев обясни още, че поради агресивната среда, с която се обработват пътищата зимно време, се налагат ремонти през няколко години на тези съоръжения. По думите му оголени арматури и паднали бетони, каквито се виждат на виадукта край Бебреш, са недопустими. При наличието на такива проблеми те трябва да бъдат затворени, предупреди експертът. Инж. Александър Тодоров от Института по пътища и мостове обаче обясни, че ремонтът на най-високия виадукт у нас край Бебреш е извършен през 2015 г. и всички препоръки са изпълнени. Той е категоричен, че в момента няма място за притеснение и мостът е сигурен.
"Строителният бранш ще бъде консолидиран при ремонта на обекти, които биха представлявали заплаха, и по никакъв начин не бива да се допуска каквото и да е аварийно състояние", коментира вчера пред БНР изпълнителният директор на Строителната камара инж. Мирослав Мазнев. "В продължение на десет години сме информирали за лошото състояние и мерките, които трябва да се вземат, но катализатор се явяват събития с трагичен характер и трябва да ни принудят да вземем бързи мерки", заяви инж. Мазнев. Той обърна внимание върху "доста стихийния характер" на строителната дейност от последните години и преориентирането на строителния бранш към инфраструктурното строителство. "До 2008 година изпълнявахме преди всичко високо строителство и тогава достигнахме строителен продукт над 22 милиарда, от които 16 беше високо строителство. Изведнъж 2009 година строителният продукт падна на 11 милиарда, или с около 10 милиарда по-малко за строителството на високи съоръжения и сгради. Това безспорно беше първият удар, който разколеба капацитета на строителния бранш. Върхът беше краят на миналия програмен период, когато достигнахме около 17 милиарда строителна продукция, и то основно от инфраструктурни обекти, но за съжаление 2016 година строителната продукция беше доведена до 11 милиарда. Тогава загубихме втория тип строители, които напуснаха страната. В момента категорично заявяваме, че тези стойности, постигнати назад в годините, вече трудно бихме могли да достигнем. Дори да имаме техника, няма да намерим хора, които да изпълняват", каза той.
От Камарата на строителите очакват държавата да планира и програмира съвместно с бранша визията си за обектите. "Наскоро в пътната агенция ни представиха списък, че тази година биха могли да се стартират проекти за около 2,7 милиарда. Когато добавим и НКЖИ, допълнителните проекти - и те са над милиард и половина, когато добавим оперативните програми - там също са няколко милиарда и то в рамките на един кратък период, наистина тогава вече програмата става неизпълнима. Възможността на този фон да бъдат провалени и спешните проекти, е значителна", смята Мазнев.


 

БСП успя да запази работните места в мините

автор:Дума

visibility 404

/ брой: 81

"Боташ" не иска прекратяване на споразумението с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 81

Новите двуетажни влакове пристигат през 2026 г.

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 81

Fitch очаква политическата криза пак да отложи еврото

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 81

Хиляди испанци подкрепиха Санчес

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 81

Нелегални мигранти с менте лични карти

автор:Дума

visibility 407

/ брой: 81

САЩ и Китай трябва да са партньори

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 81

Накратко

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 81

Загинал на работа

автор:Аида Паникян

visibility 395

/ брой: 81

Маските паднаха

visibility 414

/ брой: 81

Украйна – камикадзе на САЩ

автор:Юри Михалков

visibility 426

/ брой: 81

БСП е алтернатива за развитието на България

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 81

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ