Изследване:
България изостава в туристическата реклама
/ брой: 190
57% от пълнолетните граждани на Германия, Великобритания, Русия, Румъния и Сърбия, отговарят положително на въпроса дали България е привлекателна туристическа дестинация, а 27% отговарят отрицателно. Това показва изследване на "Галъп интернешънъл".
Сравнена с останалите туристически страни в нашия регион, България се класира много близо до различни отдавна утвърдени дестинации като Хърватия - 62% са отговорили, че това е атрактивна дестинация, и Турция - 63%. Основните ни конкуренти в района - Гърция, Турция и Хърватия, обаче, водят много по-активна рекламна и маркетингова стратегия и в това отношение България изостава, което задържа утвърдения туристически потенциал на страната ни.
Номер едно в нашия регион очаквано остава Гърция с 81% положителни отговори, а далеч зад нашия пакет с Хърватия и Турция остават Румъния с 46% и Сърбия с 43%.
Най-високо са оценили страната ни гражданите на Румъния - 71% дават положителна оценка за атрактивността на България, и гражданите на Русия - 66%, но подчертано положителни оценки дават и жителите на Германия, Великобритания и Сърбия. Най-разколебани относно атрактивността на България се оказват сърбите - едва 48% казват, че България е атрактивна, а 42% са на обратното мнение.
Средно, страната ни са посещавали около 22% от интервюираните граждани в 5-те държави, като най-много гости са идвали от Румъния - 47% от запитаните в тази страна, или близо 10 милиона души са посещавали България. Същото важи и за 24% от запитаните в Сърбия. Сред германските и английските граждани съответно 19% и 18% свидетелстват, че са идвали у нас. След руснаците 9% са били у нас. Средният брой на визитите в рамките на живота досега е от 1,6 при руснаците до 3,9 при румънците.