Конкуренцията при бездимните цигари се засилва
/ брой: 203
Конкуренцията в сектора на бездимните цигари се засилва. Лидерът по продажби на конвенционални папироси у нас "Бритиш Американ Тобако", държащ 40% от пазара, след като купи марките на "Булгартабак", обяви вчера официално, че пуска в продажба от началото на следващия месец свое устройство за бездимни цигари. То ще се нарича glo. С него се присъединяваме към глобалната трансформация на тютюневата индустрия, коментира Мила Маречкова, управител и директор маркетинг на БАТ-България. Компанията е регистрирала три бездимни продукта с марката "Дънхил". За разлика от други европейски страни, в които бездимните изделия на БАТ се предлагат с бранда им "Кент", който е от средния ценови сегмент, в България изборът е с вкус на "високата" им марка "Дънхил".
Устройството glo ще се конкурира с IQOS, което се предлага от друг тютюнев гигант - Филип Морис, стъпил първи на пазара на бездимни изделия у нас. Според информация от регистъра в Министерството на икономиката третият световен концерн, който произвежда бездимни изделия - "Джапан Тобако Интернешънъл", засега не проявява интерес да предложи на пазара своя продукт Ploom. До момента изделието се предлага само в четири държави - Япония, Швейцария, Канада и САЩ.
Според неофициални данни пазарът на бездимни изделия в България все още е сравнително малък - около 1.5%-2%, но тенденцията е той бързо да нараства, твърди Мила Маречкова. Както е известно, от началото на този месец в сила влезе и по-висок акциз за тях.