03 Май 2024петък00:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Влаковете спират от 24 ноември

Железничарите излизат в ефективна стачка, няма да има и товарни превози

/ брой: 255

автор:Мая Йовановска

visibility 1108

Работещите в БДЖ започват национална ефективна стачка от 24 ноември, обяви вчера председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев. Той съобщи, че между 8 и 16 часа няма да се движат влаковете в цялата страна, включително ще бъдат прекратени и товарните превози. Основните причини за предприемането на тази крайна мярка от железничарите е липсата на диалог с ръководството на дружеството, нарушаването на меморандума с управляващите за реформите на БДЖ от пролетта, липсата на колективен трудов договор, готвените огромни съкращения, предстоящото спиране на 150 влака и обявеното ново увеличение на цените.
Председателят на железничарския синдикат към "Подкрепа" Розен Зарков обяви, че освен готвените сега съкращения на 2000 работници, до средата на следващата година още поне 1000 от БДЖ ще отидат на улицата. Освен това ръководството на холдинга, противно на онова, което тиражира пред медиите, че съкращинията ще бъдат основно на хора от администрацията, в 90 на сто щяло да изхвърли на улицата именно квалифицирани работници. Това били основно експлоатационни работници, инженери от депата, машинисти, електротехници. Спирането на 150-те влака ще остави без работа още поне 1000 души. Освен това много хора от страната ще бъдат лишени от възможността да стигат нормално до работните си места, а учениците - до училищата, смятат синдикатите.
Това решение на управляващите е дискриминация на регионален принцип, заяви Бунев. Така се поставя под заплаха и безопасността на движението, каза Розен Зарков. Тя и сега е крайно занижена, защото се движат влакове, които отдавна са надвишили лимита за пробег, обясни той.
Синдикатите обвиниха ръководството на БДЖ, че през последните 2 години не е направило нищо за спасяването на железницата. Същевременно заради калпавия мениджмънт само от товарните превози минималните месечни загуби били 1,5 млн. лв.  Синдикатите призоваха ръководството на БДЖ да оповести какви заплати взема. Според тях планираното поскъпване на билетите от януари следващата година с 9-15 на сто няма да доведе до увеличение на приходите в железницата, а резултатът ще е отлив на пътници. Те предупредиха, че държавата готви промяна и на инфраструктурните такси. За товарните превозвачи таксата се намали, а за пътническите превози ще се увеличи. Така ще се намалят разходите на товарните превози - които предстои да бъдат продадени, с 10 млн. лв. на година, а на пътническите ще се увеличат с около 30 млн. лв.

Владимир Владимиров:
Или реформи в БДЖ, или съдбата на "Кремиковци"


Съкращенията в железниците са неизбежни, защото компанията трябва да бъде оздравена и по този начин да успее да усвои евросредства в следващия програмен период, смята представителят на Съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров. "Или вървим към тези реформи, които ние сега правим и които предлагаме, или дружеството върви към фалит и към съдбата на "Кремиковци". Това е простата истина", каза Владимиров вчера. Предлагаме им по 6 брутни работни заплати, след което те отиват на борсата за една година, допълни той и обясни, че съкращенията в администрацията ще достигнат 40-50 процента, а в другите сфери - 10-15 на сто. По думите на Владимиров в момента в холдинга работят 115 служители. Това са най-големите административни структури. Практически реформата започна със съкращения на администрацията, само че администрацията в БДЖ, която според Владимиров е голяма и много раздута, е по-малка от спомагателния и от експлоатационния персонал. Владимиров подчерта, че за следващия прогромен период 2014-2020 година ще бъдат предвидени 300 млн. евро за пътнически превози, но задължително условие е дружеството да не е на загуба или във фалит.

 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ